Site Loader

Prieš šio sezono pradžią buvo baiminamasi, kad naujas techninis reglamentas taip apribos komandas, kad bolidus bus galima atskirti tik pagal išdažymą. Panašu, kad žiūrėjimų pro petį nebuvo daug, nes praktiškai visi bolidai yra skirtingi. Per „apšilimo“ bandymus Barselonoje ir „oficialius“ bandymus Bahreine iš esmės pavyko sužinoti tik, kad visos komandos sugebėjo sukonstruoti daugiau-mažiau važiuojančius bolidus. Taip, komandos dar turi visokių smulkių bėdų-bėdelių, taip jų gryną greitį pamatysime tik kvalifikacijoje, o kaip gerai bolidai lenktyniaus iš viso pamatysime tik po kelių lenktynių. Nieko naujo. Išskyrus tai, kad su nauju reglamentu patikimai neįmanoma atspėti kas ir kiek slepia savo greitį.

Neslėpsiu, šiemet bandymų taip akylai nestebėjau kaip pernai – visą mano dėmesį sukaustė karas Ukrainoje. Dabar tik radau šiek tiek laiko susikaupti, prisėsti ir išspausti subjektyvią ir trumpą sofos ekspertizę. Kaip visada skaičiais paremtą rasite pas gerb. AF1 čia: https://af1.live/2022/03/14/pilotai-v-2022-prognozes/

Taisyklės tos pačios kaip ir pernai, ir užpernai – spėju kurią vietą sezono pabaigoje užims komanda konstruktorių įskaitoje ir trumpas pagrindimas kodėl.

10. Alfa Romeo F1 Team ORLEN

Sauber iš vidaus nėra pati harmoningiausia komanda (sklinda gandai apie nesutarimus tarp Fred Vasseur ir komandos akcininkų).

Ferrari išėjo iš Stellantis grupės (techniškai joje ir nebuvo, bet, nu, nebėra bendroje kompanijoje su Alfa), tad Alfa Romeo iš esmės tėra tik finansinis rėmėjas, o ne technologinis partneris – viską daro Sauber.

Komanda pakeitė abu pilotus. Jei Valtteri Bottas yra žinomas kintamasis (greitas kvalifikacijoje, gali kovoti lenktynėse, kai pastoviai negirdi raginimų iš James) tai Zhou Guanyu yra civilizuotas Mazepin variantas.

Perspektyvos tobulinti sezono eigoje miglotos. Nebent pavyks pritraukti rėmėjų iš Kinijos, kurie tariamai bombarduoja Vasseur – bet taip ir nesimato reikšmingo lipdukų kiekio padidėjimo ant bolido.

Nebus taip, kad Alfa atsiliks šviesmečiais, manau, kad kovos dėl taškų, bet tikriausiai dažniau tik vienas pilotas ir ne visose lenktynėse. Tiesiog, sezono gale turės mažiausiai taškų (bet taškų turės) ir tiek.

9. Williams Racing

Komanda vis dar neturi titulinio rėmėjo, tad praeitų metų progresas neįtikino nieko prisijungti. Struktūra sutvarkyta teisingai tačiau tai, kad labai mažai dėmesio skirta padangų bandymams praeito sezono pabaigoje man neatrodo kaip sėkmės formulė. Šiemet keičiasi ratlankio dydis pirmą kartą nuo nežinau kada, tad mechaninis sukibimas bus visai kitoks nei buvo per pastaruosius porą dešimtmečių.

Komandos senbūvis Nicolas Latifi pagaliau negaus sausai, tačiau tikrai nebus komandos lyderis. Antrą šansą gavęs Alex Albon pasistengs įrodyti, kad jis yra vertas būti F1 ne tik kaip lenktynininkų treneris bet ir kaip lenktynininkas full stop.

Komanda, kuri tėra investicinis aktyvas, nepanašu, kad sugebės grįžti į savo auksines dienas, kol jos neįsigys kažkas turintis aistrą lenktynėms, o ne doleriams.

8. Haas F1 Team

Komanda, kuri negali be dramų. Oligarcho sūneliu buvo atsikratyta žaibo greičiu. Dar Barselonoje Nikita sukiojo baranką, o Bahreine savo ex-bolidą galėjo matyti jau tik per televizorių. Nori kariauti – kariauk, bet kitų žmonių kraujo sąskaita pramogauti kiek nepadoru. Žinoma, Gene Haas, tikriausiai atsikratė šituo balastu pirmiausia dėl to, kad bijojo sankcijų ir finansinių įsipareigojimų nevykdymo, bet tai žino tik jis pats. Haas tarpsezoniu pakeitė tris išdažymus ir nesu tikras ar į lenktynes neatvyks su dar ir ketvirtu. Smagu bent jau, kad neliko tos važiuojančios rusijos vėliavos peletone. Gene dar kažką kalbėjo ir apie naują titulinį rėmėją, bet patikėsiu – kai pamatysiu.

Mick Schumacher pagaliau turės lygiavertį sparingo partnerį ir bus galima aiškiau pamatyti ar jam pavyko adaptuotis pirmoj formulėj, nes ankstesnėse formulėse jam reikėdavo poros sezonų tinkamai įsivažiuoti. Akivaizdu, kad greitis pas Mick atsiranda darbu, o ne talentu. Vietoj Nikita Mazepin, skubiai sudrąskęs visas buvusias sutartis, per porą dienų atsirado ne kas kitas kaip Kevin suckmyballs Magnussen. Bus įdomu stebėti kaip vokiška precizika varžysis su danišku temperamentu.

Užuojauta Pietro Fittipaldi, kad taip ir netaps pagrindiniu pilotu, bet kažin ar sportine prasme jis būtų geriau, net ir už Nikitą.

Manau, kad sezono pradžioje Haas turės santykinai stipriausią savo bolidą, tačiau žalią pilotų porą. Kai pilotai apsipras su bolidu, deja, bolido pajėgumas taip sparčiai neprogresuos, nes konkurentai aplenks juos tobulinimo varžybose. Haas achilo kulnas, kad komanda viską perka iš trečiųjų šalių, tad sunku dirbti efektyviai, kai gamykla ne tavo, inžinieriai formaliai tavo – realiai Ferrari, komandos mechanikai Anglijoje, o administracija JAV. Taip gal ir pigiau bet ne greičiau.

7. Aston Martin Aramco Cognizant Formula One Team

Aš esu skeptiškas dėl papa Stroll komandos sėkmės. Kai visa komanda statoma ant jaunėlio čempiono titulo, kuris geriausiu atveju yra antro dešimtuko pilotas – sunku tikėtis sėkmės. Iš Force India etoso neliko nieko ir dabar karaliauja geležinė super vadybininko ranka. Problema, kad F1 yra kūrybinis sportas, kuriam reikalinga aistra. Jeigu neleidi komandoje skleistis kūrybai, o vyrauja teroras – rezultatų nebus, nepaisant kiek pinigų mesi (ir tai, dabar tas pinigų šulinys yra apribotas).

Tikriausiai vienintelis pilotas neturintis formalios sutarties su komanda yra jaunėlis Lance Stroll, kuriam šiemet bus numestas Sebastian Vettel kaulas suvalgymui. Čempiono titulo nebus šiemet, Lance. Kažin, ar iš viso. O Sebastian gal ir visai baigs karjerą, jeigu negaus pasiūlymo iš geresnės komandos.

Sezonas bus panašus kaip ir pernai. Bus kažkur blykstelėta, bet taip ir toliau bus kovojama dėl mažųjų taškų, tik konkurencija tiems taškams bus didesnė.

6. BWT Alpine F1 Team

Prancūzai bus prapylę auksinį šansą išsiveržti į priekį. Kai prieš sezono startą neliko pagrindinių vadovų – gero nelauk. El plan eina šiukšliadėžėn. Renault nesugeba pritraukti komandos klientės, kuri padėtų tobulinti variklį ir šiek tiek dengtų variklio kūrimo išlaidas. Varikliai užšaldomi iki naujo variklių reglamento, variklis, panašu, ne stebuklas, kažkiek galima bus taisyti patikimumą, bet tik tiek. Tikiu, kad Otmar Szafnauer sugebės sustyguoti komandą tačiau to bus per mažai šiame sezone.

Fernando Alonso laikas eina į pabaigą, o trečias čempiono titulas, kurio jis tikrai nusipelnęs, šiemet vėl nesimaterializuos. Esteban Ocon toliau važiuos kompetentingai. Komanda, sukritus palankiai aplinkybėms, gal vėl sugebės iškovoti kokį podiumą.

Sezono eigoj, manau, komanda progresuos bet prastas sezono startas neleis užimti geros pozicijos.

5. Scuderia AlphaTauri

Aš turiu minkštą vietą širdutėje buvusiai Minardi ekipai. Komandai keliamas tikslas ugdyti Red Bull jaunuosius pilotus F1 ir ji toliau tuo užsiima, nors ir stengiamasi tai visaip maskuoti. Tačiau komanda, ypač atėjus Honda, padarė šuolį iš gale besivelkančios bandymų laboratorijos, į viduryje kovojančią bandymų laboratoriją. Ir tokioje komandoje daug paprasčiau pamatyti talentą, nei kažkur galiorkoj.

Komandą iškėliau taip aukštai gal kiek per optimistiškai. Tačiau pernai sugebėta sukonstruoti pajėgų bolidą, koją kišo tik tai, kad Yuki Tsunoda taip ir nesugebėjo rasti savo ritmą. Šiemet, tikiu, kad Yuki sugebės visiškai atsiskleisti ir gebės duoti kovos AlphaTauti tiesiog pražydusiame Pierre Gasly.

Sezono eigoje stebuklų nesitikiu – komandai turėtų padėti stabilumas ir gal kokie nors atnaujinimai. Taip aukštai iškėliau, nes komanda dirba kaip gerai surinktas laikrodis, atrodo talento sukurti bolidą šį komanda taip pat turi ir neseka aklai motininės komandos užduota kryptimi. Bus sunku, bet jei abu pilotai veš taškus – Franz Tost tikslas užimti penktą vietą konstruktorių įskaitoje pagaliau bus pasiektas.

4. McLaren F1 Team

Nepaisant visko ką komanda daro, komanda klientė niekada nebus čempionė (nebent ji yra Renault klientė, nes ten gamyklinė komanda yra brangus korporatyvinis pokštas). McLaren turi puikią struktūrą, puikius pilotus ir neturi finansinių išteklių. Manau, kad McLaren dabar užima Force India vietą, kai komanda su mažesniais resursais sugeba juos optimaliai išnaudoti ir pasiekti gerų rezultatų.

Daniel Ricciardo, mano supratimu, šiemet važiuos išlikimo sezoną. Pirmiausia McLaren, o, priklausomai nuo rezultatų, ir visoje pirmoje formulėje. Pernai galbūt netiko bolidas, bet jei netiks ir šiemet, tai labai sudėtinga tokiam pilotui bus rasti vietą kitoje komandoje už kurią jam bus mokami pinigai, o ne atvirkščiai. Lando Norris jaučiasi komandoje lyderiu, manau, kad tokiu išliks ir šiemet. Idealiu atveju Daniel radus savo ritmą, o Lando jo nepametus – turėsime bene stipriausią porą peletone.

McLaren sezonas bus panašus kaip ir pernai – kovos dėl podiumų, gal net dažniau nei pernai, tačiau top 3 komandų lygio vis dar nepasieks.

3. Mercedes-AMG Petronas Formula One Team

Čia aš šaunu drąsų spėjimą, kuris gali pasirodyti niekų vertas jau už poros dienų. Tačiau spėjimas grindžiamas tuo, kad Mercedes šiemet turi mažiausiai resursų sezono metu tobulinti bolidą, o komanda daug nervų ir resursų ištaškė Lewis kovoje dėl čempiono titulo pernai. Nauja bolido koncepcija tokia nauja, kad ją reikės tinkamai pažinti ir tobulinti. Potencialo daug, ar jis visas atsiskleis šiemet – nežinau. Gali būt, kad atsiskleis per vėlai.

Pilotų tarpe po žiemos tylos įžadų grįžęs Lewis Hamilton ir šalia jo alkanas, ambicingas ir, tikėtina, nelinkęs paklusti George Russell. Kol kas George vertinu skeptiškai (kvalifikacijoje ir Valtteri buvo greitas tačiau lenktynėse George neblizgėjo) – tačiau Toto, matyt, žino geriau. Lewis yra vienas iš dviejų geriausių pilotų rikiuotėje ir tuo viskas pasakyta. Tačiau gali būti, kad Lewis žvaigždė pradės po truputį leistis ir tai gali būti šiemet, bet viskas priklausys nuo komandos požiūrio į savo mega žvaigždę.

Sezoną, panašu, Mercedes pradės sunkiai, bet, visgi, sugebės atsigauti vėliausiai grįžus į Europą. Bet to neužteks, nes ir konkurentai nesnaus.

2. Oracle Red Bull Racing

Dar vienas kiek nekonvencinis spėjimas, kad buliai vėl nepaims konstruktorių taurės, nors bolidas Max Verstappen rankose bus, beveik, nenugalimas. Problemos su konstruktorių įskaita glūdi antrame bolide. Sergio yra greitas lenktynininkas Force India, tačiau jam trūksta stabilumo ir greičio už aukščiausio lygio technikos vairo. Juo labiau, kad nelabai jis kam ir įdomus Red Bull, apart to, kad padėtų Max.

Red Bull yra pajutę pergalės kvapą ir komanda yra įkvėpta pernai metų sėkmės. Newey, nors ir senstantis, gavęs iššūkį, manau, sukūrė pakankamai greitą paketą, jei ne greičiausią. O komanda geba diegti atnaujinimus ir viso sezono metu, tad sezono pabaigoje raudonasis bulius bus jau visai kitas žvėris, nei pradžioje.

1. Scuderia Ferrari

Šiemet bus Ferrari metai. Drąsu. Bet komanda iš Maranello pagaliau turi visus ingredientus mesti iššūkį kovai dėl čempionų titulo: variklis galingas, važiuoklė gera, pilotų pora – bene geriausia rikiuotėje. Būtent pilotų pora ir bus didžiausias galvos skausmas. Nemanau, kad Sainz norės užimti pagalbinio piloto rolę, o Charles Leclerc, jei tikėti gandais, leido sau šiek tiek pakritikuoti raudonuosius, tiesa už uždarų durų, tačiau tokie dalykai Maranello nėra priimami lengvai.

Bet, visgi, manau, kad pilotų čempiono titulo nepavyks pasiekti, pilotams vienas iš kito atiminėjant taškus, tačiau turint du apylygius pilotus to pakaks, kad būtų iškovota pergalė konstruktorių įskaitoje. Pilotų įskaitoje Ferrari gali laimėti, jei anksti pradės statyti ant vieno iš pilotų. Tačiau tai nebūtų populiarus sprendimas, nes nė vienas pilotas tos vietos nenorės užimti. Bet jeigu tektų rinktis, spėju, kad Sainz būtų sukalbamesnis.

Outro

Šiemet rašiau daugiau remdamasis nuojauta, nei objektyviais duomenimis. Gali būt, kad riebiai prašoviau, nes nesu tikras nė dėl vieno savo spėjimo. Nieko baisaus, ir gudri višta kartais pasturgalį įsidilgina. Žinau tik, kad šiemet sezonas turėtų būti įdomus. Gali būti, kad aštrūs kai kurių trasų borteliai sutrupins ne vieną pakabą, gali būti, kad viso greičio nepavyks pasiekti komandoms, kurios neras priešnuodžių nuo bolido siūbavimo. Žemės efektą buvo sunku perprasti ir auksiniais F1 laikais, nėra lengva ir dabar. Laimės tie (bent jau savo pajėgumo lygyje), kurie šiuos rebusus išspręs greičiausiai. Cirkas į miestą atvažiuoja jau šį savaitgalį. Tikiuosi pavyks atsiplėšti nuo karo naujienų ir šiek tiek dėmesio skirti mylimam sportui. Gero sezono visiems! Ir Ukrainos pergalės bei rimtų permainų į gerą Rusijoje!

race1.lt

4 Replies to “Naujo sezono komandų pajėgumo rūkas”

  1. Labsi pukiai susiskaite! 🙂 del Alfa sakyciau per zemai. Haas gal kazkiek pradzioj dar nubus outsider, bet gi pasitraukus rubliams turbut nebus tiek doleriu kad speti i tobulinimo lenktynes. Manau baigs gale. Williams turbut 9 nes su tokiais pilotais tiesiog nepatrauks. O Alfa turbut bus 8, visgi Bottas pilotas vienas is saves geresnis nei abu Williams. O del Ferrari drasiai drasiai. Noreciau kad butu kaip sakai, o kas del pilotu – Sainz manau neistrauks is saves tiek, tad naturaliai bus pastatytas i Nr2 nes tarp ju bus Verstapenas. 🙂 arba pries juos

    1. Oi, labai galima daiktas, kad bus ir taip. Bet niekas nėra aišku šiemet (bent man). Bandymuose visi viską slėpė. Manau arčiau savo realaus pajėgumo važiavo galiorka, o tai gali reikšt, kad bolidai ne tik, kad nebus lėtesni, o gal net ir greitesni nei pernai. Visos kaukės nukris šeštadienį. Labai tikiuosi Brawn taisyklių projektas pavyks ir matysim daugiau artimos kovos.

      1. Kad Haas pasigero savo laika, tai kazka sako. Bet pernai ir bolidas ten vos ne 3 s buvo letesnis. Greitose trasose turbut jau metu gale kokiam Spa ar monzoj tikiu ivezt gali pernykscism bolidam. Na bet tokie Monakai Vengrijos manau liks nepermustais laikais tikrai. Msn sitie bolidai gryna barza. Greita galinga , bet na nerangi tuose letuose posukiuos. Kartais net is onboard atrodo kad atmeta rata :))

Comments are closed.

Apie šį tinklalapį

Ši vieta puikiai tinka pristatyti save ir savo tinklalapį, arba įrašyti kas jį sukūrė.

Toliau naudodamiesi tinklapiu sutinkate, kad bus naudojami slapukai (cookies). Daugiau informacijos

Slapukų (coookies) nustatymai šiame tinklalapyje nustatyti „leisti slapukus“ tam, kad būtų pasiektas geriausias įmanomas naršymo potyris. Jeigu tęsite naudojimąsi šiuo tinklalapiu nekeisdami savo slapukų (cookies) nustatymų arba paspausdami „Sutinku“ apačioje, tuomet jūs sutinkate su tokiais nustatymais.

Uždaryti