Site Loader

Pirmas šio sezono sudvigubintas lenktynių savaitgalis (nežinia ar paskutinis, nes kol Lietuvoje dar ramu, tai pasaulyje Delta Covid-19 variantas kelia nemenką sumaištį) – Red Bull Ring pirma priėmė regioninį Štirijos GP, o po savaitės – nacionalinį Austrijos GP. Trasa ta pati, skirtumai tarp GP – padangų sudėtys (Austrijos GP jos vienu žingsniu minštesnės, nei Štirijos GP) ir titulinis rėmėjas. Trasa kalnų priekalnėse – apie 700 metrų aukštyje, tad kiek aukščiau nei čempionato vidurkis, oras šiek tiek retesnis ir čia, kiek netikėtai, Honda turi šiokį tokį pranašumą. Spekuliuojama, kad tai susiję su pagalba iš Honda skraidančių aparatų gamybos divizijos, kurie taip pat prisidėjo prie Honda F1 jėgainės kūrimo, o būtent turbinos.

Atrodo, kad toje pačioje trasoje rengiant lenktynes su tais pačiais bolidais rezultatas bus jei ne identiškas tai bent jau panašus. Tačiau nė vėlnio – kiekvienose lenktynėse rašoma savo istorija. Apie tai ir pritrupinta:

  • Red Bull buvo greičiausia komanda savo namų trasoje. Tiksliau – Max Verstappen buvo – susirinko 51 tašką (25 + 26) ir pirmą karjeros Grand Slam (laimėta kvalifikacija, pirmauta visuose ratuose lenktynėse ir greičiausias ratas). Sergio Perez, gi, ant podiumo užlipti nesugebėjo nė vienose lenktynėse, surinko 20 (8 + 12). Dėl Max, manau, klausimų nekyla. O vat iš Sergio tikėjausi podiumo pozicijų. Jei Štirijos GP buvo pralošta dėl prastos strategijos, tai Austrijos GP Sergio nepalaukė 100% progos aplenkti Lando ir savo lenktynes komplikavo jau pirmame rate nevykusiai pabandęs aplenkti Lando Norris. Pagal taisyklių raidę Sergio lyg ir teisus, tačiau tai, kad paskui jis atliko du tokius pat manevrus prieš Charles Leclerc ir gavo dvi baudas, rodo, kad meksikietis nelinkęs mokytis nei iš priešininkų, nei iš savo klaidų. Panašu, kad Red Bull niekaip nesiseka rasti Daniel Ricciardo klono užtikrintai kovai dėl komandinės įskaitos titulų – klausimas ar Albon/Gasly su šiųmečiu Red Bull nerodytų panašių rezultatų. Bet bendra dinamika aiški – MV juda link čempiono titulo stulbinamu stabilumu – visose finišuotose lenktynėse ne žemesnė nei antra vieta, o ir tų antrų vietų galėjo būti mažiau. Jeigu tokia dinamika tęsis ir toliau, o Sergio bent jau sugebės finišuoti ketvirtas – Red Bull užteks taškų pergalei abejose įskaitose (25 + 12 > 18 + 15).
  • Mercedes Štirijos GP šiek tiek, o Austrijos GP – jau kaip reikiant atsiliko nuo pagrindinių konkurentų Red Bull. Pakelės stulpas Valtteri Mercedes atvežė du podiumus ir 33 taškus (15 + 18) į Mercedes kraitelę, o Lewis įmetė dar 31 (19 + 12). Valtteri tinka ir patinka Red Bull Ring trasa, tad jo geras rezultatas neturėtų stebinti, nepaisant to, kad Austrijos GP Lewis aplenkė tik gavęs komandos nurodymus. Tačiau bendras vaizdelis garažo kampe dedikuotame Toto – negalėjo džiuginti. Jei pirmose lenktynėse su kietesne guma Mercedes dar galynėjosi su Red Bull kaip lygūs su lygiais, tai po savaitės su minkštesnėmis padangomis – Mercedes jau negalėjo lygintis su čempionato lyderiais, nepadėjo ir Hamilton ekskursijos už trasos ribų apgadintant bolidą. Mercedes dar laidoti anksti – Silverstone tradiciškai palanki Mercedes, tad viskas dar toli gražu nebaigta. Įdomu, kad Toto nusprendė, jog komandinė įskaita svarbiau ir leido Austrijos GP lenkti Lewis – tokiu būdu įmetant daugiau taškų į komandos kraitį, o ne leidžiant Lewis pasiimti trečią vietą ir 3 taškais daugiau. Ir kitas momentas – seras pratęsė sutartį su Mercedes dar 2 metams (spėčiau jei ne paskutiniams, tai tikrai arti to).
  • McLaren turėjo saldžiarūgštį dvigubą lenktynių savaitgalį, nes jei Lando trasa tiko ir patiko (10 + 15), tai Daniel Ricciardo tragiškai prasileido abejose kvalifikacijose bet antrose lentynėse bent jau sugebėjo nusikasti iki taškų (0 + 6). Lando šiam sezone turi 3 (!) podiumus, įskaitant paskutinį Austrijos GP, atrodo užtikrintai už McLaren vairo ir savo paslaptimis su labiau patyrusiu kolega nesidalina. Panašu, kad šiam sezone viskas krenta Daniel iš rankų. Nereikia manyti, kad Ricciardo pamiršo kaip vairuoti, aš labiau spėčiau, kad jis komandoje neranda savo komforto zonos – naujas variklis, naujas bolidas, nauja struktūra, naujas komandos draugas. Sunku. Bet kai gauni atlyginimą kaip top pilotas – turėtum ir atidirbti atitinkamai. Galbūt Daniel reikia vasaros pertraukos, kad viską susidėliotų į lentynėles. To reikia tiek jam pačiam, tiek komandai, kuris nuožmiai kapojasi dėl geriausių iš likusių vardo su Ferrari.
  • Ferrari turi tai ko jiems trūko pernai – du greitus pilotus. Red Bull Ring labiau tiko Carlos Sainz (8 + 10) nei Charles Leclrec (6 + 4). Vėlgi, žiūrint istoriškai Carlos silpniau pradeda sezoną, o jo eigoje įsivažiuoja ir pradeda rinktis gerus taškus. Taip, prieš sezoną nuvertinau Carlos, tačiau jis bene geriausiai prisitaikė prie naujos komandos iš tų, kurie prieš sezoną pakeitė komandą. Ferrari Austrijoje atrodė lėtesni už greičiausią McLaren, bet lenkė Daniel. Jeigu Charles būtų susitvarkęs su Sergio – jo rezultatas galėjo būti ir geresnis.
  • AlphaTauri ir toliau tempia Pierre Gasly (DNF + 2), kol Yuki Tsunoda (1 + 0) su griežta Franz Tost priežiūra bando surasti save F1. Austrija nebuvo pati geriausia trasa jaunėlei Red Bull komandai lenktynėse, nors Pierra kvalifikacijoje atrodė labai stipriai – dvi 6 vietos kvalifikacijoje, kas komandai iš Faenzos yra kosmosas. Jei Yuki sugebės atrasti savo F1 greitį – gali būti, kad net bus pasiekta prieš sezoną sunkiai tikėtina atrodžiūsi 5 komandinės įskaitos vieta.
  • Aston Martin savo vietoje – Sebastian Vettel (0 + DNF), Lance Stroll (4 + 0). 4x čempionas po Baku podiumo nelabai ką randa Aston bolide, Lance Red Bull Ring buvo geresnis, bet tie 4 Lance taškai Štirijos GP yra viskas ką sugebėjo sukrapštyti komanda iš Silverstone. Visą nelabai sėkmingą savaitgalį vainikavo dviejų Ferrari komandžiokų avarija, kai Kimi apsimiegojęs lygioj vietoj iškirto Sebą. Aston dar turės savo lenktynių, gal dar ir podiumą kokį suras palankioje trasoje, tačiau Austrijoje buvo jų tikroji forma – komanda pajėgi patekti į paskutinę kvalifikacijos dalį ir reguliariai kovoti dėl apatinių lentelės taškų. Ir, panašu, Lance labiau nei Sebas.
  • Alpine komandoje toliau vyksta Fernando Alonso (2 + 1) renesansas, kai Sebastian Ocon (0 + DNF) sudaręs naują trejų metų sutartį staiga išnyko. Atrodo lyg sezono pradžioje Alonso skalbęs Ocon susikeitė vaidmenimis. Alpine kaip yra kledaras taip ir yra, tiesiog Alonso pagaliau su juo apsiprato, o Ocon, galbūt, nelabai lipo trasa. Bus įdomu stebėti šių dviejų pilotų dinamiką likusiame sezone. O Austrijos GP kvalifikacijoje Alonso užbaigti greitą ratą sutrukdė Vettel, kuriam komanda laiku nepranešė apie atskriejantį Alonso, kuris galėjo pateikti staigmeną su nebūdingai Alpine geru rezultatu.
  • Alfa Romeo (0). Kimi važiavo geriau (iki paskutinio Austrijos GP rato) lenktynėse, nei Antonio, o kvalifikacijoje atvirkščiai – Antonio greitesnis. Kimi keista avarija jam visiškai nebūdinga. Panašu, kad nesugebėjęs aplenkti Russell Kimi pamiršo, kad yra ir kitų lenktynininkų ir iškirto korektiškai jį lenkusį Vettel. Trūksta Sauber Austrijoj greičio, kaip, realiai, ir visur kitur. Nebent pasiseka susireguliuot geriau, nei kokia Alpine ar Astron Martin. Šį kartą nepavyko.
  • Williams (0) tiek Štirijoje, tiek Austrijoje tikėjosi taškų. Štirijos GP Russell pritrūko kelių tūkstantųjų sekundės dalių patekti į paskutinę kvalifikacijos dalį, o už savaitės George būtent tų kelių tūkstantųjų pakako patekti į paskutinę kvalifikacijos dalį ir „pakovoti su vyrais“ dėl geresnės startinės pozicijos iš 10 greičiausių. Lenktynėse George važiavo visai neblogai – Štirijos GP pavedė hidraulika, o Austrijos GP iš jo paskutinį tašką išlupo Alonso. Objektyviai, deja, Williams, ta pozicija apie 12 vietą yra geriausia ką galima pasiekti normaliomis sąlygomis, kai prieky iškrenta vienas ar du varžovai. Ai, dar yra Nicolas. Tai kvalifikuojasi jis vis geriau, o lenktynėse važiuoja irgi neblogai. Tai, kad jo nesimato ekranuose – nėra blogai, bent jau kitiems nereikalingų problemų nekelia.
  • Haas (0). Nikita Mazepin – ploho, Mick Schumacher – OK.

Porą savaičių komandos atsipūs ir keliaus į Didžiąją Britaniją. Su sprinto lenktynėmis. Kol kas aš esu skeptiškas dėl jų, atsižvelgiant į tai kokį formatą dabar siūlo, na, bet pažiūrėsim, gal ten ir visai įdomu bus.

race1.lt

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Apie šį tinklalapį

Ši vieta puikiai tinka pristatyti save ir savo tinklalapį, arba įrašyti kas jį sukūrė.

Toliau naudodamiesi tinklapiu sutinkate, kad bus naudojami slapukai (cookies). Daugiau informacijos

Slapukų (coookies) nustatymai šiame tinklalapyje nustatyti „leisti slapukus“ tam, kad būtų pasiektas geriausias įmanomas naršymo potyris. Jeigu tęsite naudojimąsi šiuo tinklalapiu nekeisdami savo slapukų (cookies) nustatymų arba paspausdami „Sutinku“ apačioje, tuomet jūs sutinkate su tokiais nustatymais.

Uždaryti