Site Loader

Bahreine, Sakhire, 2023 vasario 23-25 dienomis vyko pirmi ir paskutiniai priešsezoniniai Formulės 1 bandymai. Viso labo trys dienos, po 8½ valandos kasdien, trasoje išbandyti naujus bolidus kovinėmis sąlygomis prieš naują sezoną. Trumpi bandymai (pernai buvo 6 dienos po 3 Barselonoje ir Sakhire) paaiškinami labai paprastai – esminių taisyklių pokyčių nebuvo, patikimumo problemų neturėjo kilt, patys bandymai brangūs komandoms ir įsiskaičiuoja į biudžeto lubas, tad trys dienos užtenka išsiaiškint ar bolidas važiuos ir kaip gerai.

Bandymus žiūrėjau puse akies, tai įspūdžio realiai nesusidariau. Bet žaisti žaidimą „Prieš pirmas lenktynes sudėliok kito sezono komandas pagal pajėgumą“ norisi. Tai važiuojam. Kaip visada mano spėjimai sezono galui kas užims kokią vietą konstruktorių įskaitoj, su kokiais tai mano asmeniniais išvedžiojimais ir pabambėjimais.

10. Williams Racing

Savininkai tarpsezoniu pakeitė komandos vadovą ir komandos sportinį vadovą, vietoj ypatingai graudžiai pernai atrodžiusio Nicolas Latifi #6, paėmė Logan Sargeant #2. Galbūt jis atrodys kiek geriau, bet abejoju ar jis paims amerikiečių protus ir širdis vilkdamasis gale. Alex Albon #23 toliau temps šitą Dorilton investuotojų aktyvą į priekį. Dabar tikrai tvirtai galima pasakyti, kad iš Williams liko tik vardas ir keletas ilgamečių darbuotojų, bet nugalėtojų dvasia yra giliai pakasta ir komanda virtusi banaliu finansiniu aktyvu. Nebus komanda beviltiška, bet vien Alex Albon neužteks komandinėj įskaitoj kilti kažkur aukščiau. Taškų bus, bet nedaug.

9. Scuderia AlphaTauri

Sudėtinga išdėlioti likusias komandas. AlphaTauri nuritinau į galą, dėl keletos priežasčių. Pirma priežastis – pilotai. Yuki Tsunoda #22 pradės trečią sezoną, tačiau kaip nesigludina tas deimantas, taip nesigludina. Ir, visiškai mano spekuliacija, kad jei ne Honda, tai Yuki nei būtų debiutavęs, nei važiuotų trečią sezoną, tačiau Red Bull Power Trains be Hondos pagalbos, kažin ar patys variklį susirinktų, tai čia šiokia tokia duoklė japonams. Šalia jo šiemet važiuos stipriai pernokęs naujokas – Nyck de Vries #21, turintis visus formulių (įskaitant Formulės E) ir kartingų čempionų titulus, išskyrus F1. Bet tam yra priežasčių. Stabilumo trūkumas tiek sezono metu, tiek formos pokyčiai tarp sezonų. Antras dalykas – sklinda gandai (seniai jau, tiesą sakant), kad Red Bull kaip ir visai norėtų parduoti komandą, tad nebūtinai jai teiks daug finansinių resursų. Ir trečias dalykas – tai vis dar komanda be kažkokio rimto tikslo, dabar joje nevažiuoja joks „tikras“ Red Bull akademijos auklėtinis, o ir vertų F1 kėdės nelabai yra. Nyck lenks Yuki, nors tai, tikriausiai, bus pats nestabiliausias pilotų duetas peletone.

8. Alfa Romeo F1 Team Stake

Audi nusipirko Sauber ir ruošiasi 2026 metų sezonui. Komandos paruošti pergalių žygiui atėjo Andreas Seidl. Komandą paliko PKN Orlen, o kartu ir širdžių čempionas Robert Kubica #88. Komanda, tikriausiai, vėl bus labai greita sezono starte, o sezono eigoje prakiš tobulinimo varžybas konkurentams. Be to, jei Valtteri Bottas #77 tradiciškai stipriai pradės sezoną, tačiau, tikėtina, vėl bėgant sezonui pervargs ir praras greitį. Zhou Guanyu #24 pernai sugebėjo rimtai patobulėti, tačiau jo gerėjanti forma nevirto taškais, nes bolidas formą prarado greičiau konkurentų atžvilgiu. Valtteri vis dar geresnis pilotas už Zhou, vis dar surinks didžiąją dalį taškų, ir vis dar didžioji dalis taškų bus surinkta pirmoj sezono pusėj.

7. MoneyGram Haas F1 Team

Gene Haas grįžo prie pradinės pilotų koncepcijos – du patyrę, greiti, tačiau turintys tam tikrų ydų pilotai dėl kurių taip ir netapo geriausiais, nes čiut pritrūko. Tiesa, bolido kūrimo procesas pasikeitė nuo pirminės koncepcijos. Haas po truputį tampa konstruktorium. Žingsnis po žingsnio, tačiau šiemet išorės partneriais bus remiamasi mažiau. Žadama, kad ir atnaujinimų sezono metu bus daugiau, tad neturėtų forma sezono metu taip smukti, kaip pernai. Be to, tiek Kevin Magnussen #20, tiek supersub Nico Hülkenberg #27 turėtų bolido potencialą išnaudoti labiau. Kevin tai bus antras sezonas po grįžimo, o Nico turėtų pakankamai greitai adaptuotis, kaip tą ne kartą įrodė pavaduodamas susirgusius pilotus praėjusiais sezonais. Tiesa, sezono eigoj biškį dardės žemyn. Labai labai sukritus aplinkybėms gali sezono pradžioje iškovoti podiumą, kol didžiosios komandos gali susidurti su bolido brandos problemomis, nors tokių problemų tikimybė mažesnė, nei pernai.

6. McLaren F1 Team

Čia jau aš duodu sąlyginai aukštą (!) vietą McLaren. Komanda paskendusi įvairiose vidinėse ir išorinėse intrigose, panašu, pataikė į mirties spiralę, kur nesimato prošvaisčių kilti aukščiau. Iš bandymų, panašu, komanda sezoną pradės peletono dugne, tačiau turėtų eventualiai išsikapstyti iki pastoviai apatinius taškus renkančios komandos. Podiumas įmanomas tik esant ekstraordinarioms aplinkybėms. Anksčiau laiko išmetę stipriai nuvylusį Daniel Ricciardo #3 su solidžia išeitine kompensacija, vietoje jo po gana skandalingos istorijos su Alpine, važiuos perimtas daug vilčių teikiantis Oscar Piastri #81. Lando Norris #4 yra įsitvirtinęs komandos lyderis, tačiau šiemet gaus alkaną ir greitą komandos draugą, tad vidinė komandos dvikova bus labai įdomi. Oscar turi tikslą įrodyti, kad į jį dedamos viltys, ne be reikalo, o Lando, kad jis yra geras nesvarbu prieš ką važiuoja. Daugiau, tai McLaren sezonas bus liūdnas ir depresyvus, su gal vienom kitom geresnėm lenktynėm su dvigubais taškais.

5. Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team

Dabar yra kitas toks neužtikrintumas, nes manau, kad Aston Martin drakoniški papa Stroll valdymo metodai ir investicijos į infrastruktūrą galų gale pradės duoti šiokią tokią grąžą. Komanda, manau, eina seniai pramintu keliu – originalių sprendimų gal ir negeba kurti, tačiau labai gerai sugeba nustatyti, kokia koncepcija yra laiminti. Šiais metais, panašu, buvo paimta Red Bull koncepcija, išanalizuota ir pritaikyta sau. Kopijuojant, žinoma, laimėti sudėtinga, bet varžytis dėl gerų taškų, ar net podiumų, tinkamai sukritus aplinkybėms, visai galima. Komandoje pilotų pokyčiai – vieną nukaršintą pasaulio čempioną Sebastian Vettel #5, keičia kitas karštantis – Fernando Alonso #14. Lance Stroll #18 vienintelis pilotas neturintis sutarties, kurios jam nelabai ir reikia, nes važiuoja tėtuko komandoj. Kaip ir Pinkio su Makaule, tėtuko ir sūnaus tikslas vienas – užkariauti pasaulį tapti F1 čempionais, bet žinot kuo kiekvieną kartą baigiasi peliukams – čia ta pati istorija. Kas dėl Fernando, tai skrupulų neturintis senjoras turi ne tik greičio, bet ir stiprią asmenybę, tad ego dvikova tarp papa Stroll ir Fernando gali būti įdomi, ypač sezono eigoje, jeigu neduok die atsitiks kokia nevienareikšmiška (ar kaip tik labai vienareikšmiška) situacija kur Fernando jausis nuskriaustas. Tokiu atveju solidi sutartis nebūtinai sulaikys kataloną nuo aštrios nuomonės pareiškimo viešai. Ar bus podiumų? Gal ir bus, ypač sezono pradžioj.

4. BWT Alpine F1 Team

Prancūzus taip aukštai įdėjau iš inercijos. Lyg ir gamyklinė komanda, lyg ir turi kompetencijos, bet taip ne iki galo. Bandymų metu važiavo visiškai skirtingą programą nei likę konkurentai, tad apie jų realų pajėgumą nelabai aišku. Net variklio galia nėra aiški, nes komandų klienčių nėra, tad nėra su kuo lyginti. Prancūzišką licenciją turinti komanda šiam sezonui pasitelks du prancūzus – ketvirtą sezoną Alpine pradės Esteban Ocon #31 ir debiutuos pirmą kartą už Red Bull programos ribų formulėje važiuojantis Pierre Gasly #10. Pilotai nėra patys geriausi draugai, tad komandoje gal ir nebus įtampos, bet tikrai bus tarpusavio konkurencija. Jeigu trasoje neprasidės bulių kautynės – komandai tokia konkurencija atneš gerą glėbelį taškų. Nedrįstu spėti, kas bus komandos ar taškų lyderis – viskas priklausys nuo adaptacijos komandoje, nes abu yra greiti, bet ne čempioniškai greiti.

3. Mercedes-AMG Petronas F1 Team

Mano galvoje prieštaros nesibaigia. Mercedes gali būt ir antra geriausia šiemet, bet ne pirma. Žemiau kristi – nelabai. Kol kas komanda, kurios pilno pavadinimo neatsimena nei jos vadovas, nei pilotai, atrodo, kad sezoną pradės vėl atsilikdama nuo savo pagrindinių varžovų. Manau, kad turėdami ribotus resursus jų visų nepanaudojo kuriant šių metų bolidą, o pasiliko tobulinimui sezono metu, kai geriau pažins kaip veikia esama technika. Radikali pernai metų minimalių šoninių pontonų koncepcija nepasiteisino, grįžta prie labiau įprasto kitoms komandoms sprendimo, tačiau jis vis tiek kitoks, nei daugumos peletono, kuris apsistojo ties čempioniška Red Bull aerodinamikos kryptimi. Manau, kad komanda nekovos dėl čempiono titulo, tad George Russell #63 turės laisvės kovoti su Lewis Hamilton #44 ir šiemet. Pernai jautėsi 7x suirzimas, kad jis nėra aiškus Nr. 1 komandoj, o pernai ir vienintelis sezonas be pergalės. Lewis tokie dalykai rūpi, net jeigu to ir stengiasi neparodyti viešai. Šiemet, spėju, laukia sąlyginai sunki sezono pradžia ir palaipsniui kopimas į viršų bei kova dėl pergalių antroje sezono pusėje.

2. Scuderia Ferrari

Jeigu Mercedes nemanau, kad gali pretenduoti į pirmą vietą, tai Ferrari gali, tačiau lygiai taip pat gali būti ir trečia. Pernai metais čempionišką svajonę nunešė ne tiek technikos patikimumas, kiek katastrofiška strategija ir kvailos klaidos. Atpirkimo ožiu buvo pasirinktas Mattia Binotto ir į jo vietą atėjo Frédéric Vasseur. Tai geros žinios Charles Leclerc, kuris Frédéric pažįsta dar iš Sauber laikų. Mano spėjimas, kad Ferrari taps labiau Leclerc komanda, nei Carlos Sainz #55. Dabar apie svarbiausią – apie čempiono titulą. Jeigu visas dėmesys po kelių pirmų lenktynių bus sutelktas į vieno lenktynininko (#16) rezultatus ir nesusimauta su įvairiom žioplom klaidų – šansų yra, bet tam reikės dar ir tolygiai tobulėti viso sezono metu. Ferrari, pasak gandų, šiemet konstravo bolidą lenkimams, o ne kvalifikacijai, t.y. – didelis greitis tiesiojoj, kad naudojant DRS aplenkti konkurentus, o toliau jau kaip nors.

1. Oracle Red Bull Racing

Žiūrint į visą sezono eigą Red Bull koją pakišt gali nebent stipriai apribotų bolidui tobulinti skirtų resursų trūkumas, kurių ji turės ženkliai mažiau dėl pernai metais viršytų biudžeto lubų. Pinigų yra, bet už juos bolido tobulinti nepavyks, užtat bufetui liks. Max Verstappen #1 yra jei ne savo karjeros pike, tai netoli jo, tad jeigu bolidas neges – čempiono titulas bus kartojamas. Sergio Perez #11 atrodo blankiai ir kenčia nuo negebėjimo važiuoti savo stiliumi, savo lenktynes, atsiribojant nuo Max Verstappen talento spaudimo. Dar padėtį komplikuoja į komandą grįžęs sūnus paklydėlis – Daniel Ricciardo #3, tiesa kol kas tik pasėdėti ant atsarginių suoliuko. Bet nereikia pamiršti, kad Red Bull nėra problemų pakeisti lenktynininkus vidury sezono, tad Sergio jaus spaudimą nuo pat sezono pradžios.

Outro

Sezonas prasidės vos už poros dienų, kur ir pasimatys daugmaž koks yra per žiemą slėptas komandų pajėgumas. Spėjimai toks dalykas, kad pasiteisina retai, bet įdomu pačiam pasitikrinti kiek vis dar jaučiu formulės pulsą. Tikiuosi įdomaus ir permainingo sezono. Komandos šiemet taupo kiekvieną gramą, tad nuogo anglies pluošto daugiau, nei bet kada anksčiau. Tikėtina, kad visos komandos stipriai pagreitėjo, lyginant su pernais metais, o galiorka labiau prisivijo komandas priekyje. Tad gali būt, kad pilotų meistriškumas galės lemti daugiau, nei anksčiau. Sezono startą pasistengsiu apžvelgti, o toliau kas mėnesiuką gal kažkokius įspūdžius surašysiu sau. Visiems gero sezono!

race1.lt

Apie šį tinklalapį

Ši vieta puikiai tinka pristatyti save ir savo tinklalapį, arba įrašyti kas jį sukūrė.

Toliau naudodamiesi tinklapiu sutinkate, kad bus naudojami slapukai (cookies). Daugiau informacijos

Slapukų (coookies) nustatymai šiame tinklalapyje nustatyti „leisti slapukus“ tam, kad būtų pasiektas geriausias įmanomas naršymo potyris. Jeigu tęsite naudojimąsi šiuo tinklalapiu nekeisdami savo slapukų (cookies) nustatymų arba paspausdami „Sutinku“ apačioje, tuomet jūs sutinkate su tokiais nustatymais.

Uždaryti