Atsipūtę po Baku – komandos neria į trijų iš eilės lenktynių savaitgalių maratoną. Pirma stotelė nuobodi Paul Ricard trasa Prancūzijoje – plokščia kaip stalas bandymų trasa su n + k konfigūracijų (167, jei būt tiksliam) iš kurių Grade 1 (a la tinka F1) statusą turi viena, nors nesunkiai gautų ir daugumai kitų. Ir paskutinis fun faktelis – trasa nuo 1999 priklauso gerb. Bernie Eccelestone kompanijai. Paul Ricard turbo-hibridinėje F1 eroje yra Mercedes tvirtovė. Tad šis savaitgalis turėjo būti lengvas Štutgarto automobilių gamintojo vardą nešiojančios komandos pasivaikščiojimas parke. Bet nebuvo.
Uf, laikas atplėšti naują pakelį čipsų, pralaužt vieną šaltą ir pritrupint internetan:
- Red Bull pirmą kartą nuo 2017 metų abu pilotai stovėjo ant podiumo. Senokai, tiesa? Ir tai atsispindi ir turnyrinėje lentelėje – Max didina persvarą prieš Lewis iki 12 taškų, o komandinėje įskaitoje iki rimtų 35 taškų. Taip – vienas nesėkmingas savaitgalis ir viskas apsivers aukštyn kojomis, tačiau kol kas Red Bull svarstyklių lėkštelė pilnesnė ir tendencija, kad ji pilnės sparčiau, nei Mercedes. Max suvažiavo neblogą savaitgalį – dominuota kvalifikacijjoje, lenktynės neišvengta klaidų, o rizikinga dviejų sustojimų taktika apžaidžiant Mercedes – pasiteisino ir su šviežesnėmis padangomis Lewis aplenktas trasoje. Sergio šiek tiek trūko greičio viso savaitgalio metu, tačiau padangų tausojimo meistras vidutines padangas atvežė iki optimalaus vieno sustojimo lango ir su švižesnėmis padangomis sudorojo Valtteri trasoje. Panašu, kad Red Bull bolidas yra kiek greitesnis trasoje, o ir Red Bull taktika pritaikyta individualiai abiems savo pilotams šiandien davė vaisių. Sergio nėra Daniel Ricciardo lygio, tačiau komanda pradeda suprasti jo stipriąsias puses dirbant su padangomis ir jas išnaudoti.
- Mercedes tradiciškai sau palankioje trasoje objektyviai nebuvo greičiausi. Šį kartą su lenktynių strateginiais sprendimais juos pergudravo ir kolegos iš Red Bull. Akivaizdu, kad komanda yra susikoncentravusi į Lewis rekordinį 8 titulą. Tačiau šį kartą jie jau nėra greičiausi. Toto teks spręsti dilemą – ką daryti su turimais ribotais tobulinimo resursais. Bandyti pasivyti šiemet ir rizikuoti ateinančių kelių metų pajėgumu? Ar palikti viską kaip yra ir tikėtis Lewis (ne stabdžių) magijos apsireiškimo. Keista, kad komanda nepakvietė Valtteri antram sustojimui, kad su šviežiomis minkštomis padangomis pagautų greičiausią ratą. Taip, galbūt buvo tikimasi baudos Perez, tačiau 5 sekundžių bauda nieko nebūtų pakeitusi, nes Valtteri tiesiog negebėjo palaikyti lyderių tempų.
- McLaren lenktynėse atsivežė geriausią iš likusių rezultatą, su 5-6. Nemačiau kaip ten tiksliai tas įvyko, tik atsimenu, kad Norris sunkiai sekėsi startuoti, o Daniel, panašu, Paul Ricard trasa tinka ir patinka. Panašu, kad šį kartą pilotai sugebėję stoti vėliau ir pabaigti lenktynes šviežesnėmis kietomis padangomis turėjo pranašumą prieš stojusius anksčiau. Puikus rezultatas kovoje dėl paskutinio podiumo laiptelio konstruktorių įskaitoje. Kova su Ferrari bus atkakli bet McLaren šansą pakartoti pernai metų rezultatą – turi. Tiesa praraja iki Top2 komandų stukbinanti – beveik visa minutė iki lyderių ir jokių šansų normaliomis sąlygomis galvoti apie podiumą.
- AlphaTauri su Pierre Gasly atrodo kaip stipri vidutiniokė. Tačiau komanda tėra Red Bull jaunųjų pilotų (ir inžinierių) inkubatorius suinteresuotas ugdyti pamainą pagrindinei komandai. Ir kol kas naujasis auklėtinis nesusitvarko su savimi – Yuki vėl kvalifikacija užbaigta sienoje, lenktynėse vėl kažkur toli. Franz Tost ėmėsi asmeniškai sudarinėti jaunojo japono dienotvarkę, atkėlė gyventi į Italiją, šalia bazės, kad jaunuolis įsivažiuotų į tinkamą gyvenimo ritmą. Greičio Yuki gal ir turi, tačiau lenktynininko brandos dar tikrai ne. O ir tas greitis kažkur pasislėpė po priešsezoninių bandymų. Galbūt tai kultūrinis šokas, tačiau Yuki turi su juo susidoroti, nes Marko kantrybės taurė labai sklidina ir labai drebanti. Pierre, tuo tarpu, yra puikus lakmuso popierėlis tiek Helmut naujiems talentams pamatuoti, tiek patikrinti kiek geras AlphaTauri bolidas.
- Alpine stovykloje prieš namų etapą sudaryta nauja net 3 metų sutartis su Esteban Ocon. Nežinia ar dėl to Ocon nesugebėjo susikaupti, tačiau namų trasoje jį aplenkė kitokia taktika važiavęs Fernando Alonso. Fernando atsivežė 4 taškus už 8 vietą, o už 14 Esteban negavo nieko. Alpine šį kartą pasisekė apšokti Ferrari, tačiau taip toli gražu bus ne visada. Fernando turėjo dvi geras lenktynes iš eiles. Dar pora ir bus galima sakyti, kad Fernando grįžo į savo ritmą po poros metų pertraukos.
- Aston Martin grįžo prie senos geros Force India laikų taktikos – važiuoti ne varžovų, o savo lenktynes, išnaudojant neblogą taktikų štabų darbą – startas kietom padangom, vėlyvi sustojimai ir prašau – abu pilotai vėl taškuose, tiesa 9 ir 10 vietos. Ir tai nėra blogai komandai, kuri, realiai, šiek tiek pametusi savo kelią tarp nuosavo bolido kūrimo ir Mercedes kopijavimo.
- Ferrari atrodė greiti treniruotėse, kvalifikacijoje greitesnis buvo Carlos, tačiau lenktynėse, panašu, Ferrari yra lėtesni nei įveikiant vieną greitą ratą. Pikti liežuviai plaka, kad būktai naujos padangų slėgio matavimo procedūros nepalankios būtent Ferrari, kurios inžinieriai buvo radę būdą, kaip apeiti dabartines procedūras ir suteikti apčiuopiamą pranašumą būtent kvalifikacijoj, o ir lenktynėse važiuoti šiek tiek mažesniu slėgiu, nei reikalauja Pirelli. Sausos Ferrari lenktynės be taškų. Ar tai pirma prastų rezultatų kregždė, ar tiesiog nepalanki trasa pamatysime sekančiose lenktynėse.
- Galiorkos, sąžiningai, nesekiau. Tik mačiau, kad Williams pagaliau aplenkė Haas komandinėje įskaitoje su George Russell užimta 12 vieta. Lenktynių eigoje vis užmesdavau akį kur abu Williams pilotai, ir ten pozicijos labai įvairavo. Prieky būdavo tai Latifi, tai Russell. Ir, panašu, kad nebūtinai dėl skirtingos sustojimų taktikos.
Prancūzijos GP baigėsi, buvo įdomesnės nei paprastai. Akies krašteliu mačiau, kad kova virė ne tik priekyje, tačiau ir už podiumo ribų. Dėl ėdrios trasos dangos padangos dėvėjosi greičiau nei tikėtasi ir ne itin tolygiai tarp skirtingų komandų, tad lenkimų būta ir ne vieno. Šis etapas įeis į istorija ir tik kaip 10 etapas, kuriame visi pilotai baigė lenktynes. Šiaip Paul Ricard trasa yra bandymų poligonas su mariomis asfaltuotų saugos zonų, tad reikia arba labai grubios piloto klaidos arba techninio gedimo, kad pabaigtum lenktynes – lenktynės ne kvalifikacija, tad nereikia kiekvieno rato įveikti maksimaliai greitai, atitinkamai ir klaidų rizika mažėja.
Po savaitės keliamės į Austriją ir, jau tradiciškai kovidinėje eroje, turėsime dvigubą lenktynių savaitgalį toje pačioje trasoje su skirtingais GP pavadinimais – pirmą savaitgalį Štirijos GP, kitą – Austrijos. Pernai GP buvo absoliučiai skirtingi, tad jei ir šiemet kuriam nors vienam lietus apsilankys – turėsime neblogą reginį su, tikėtina, įdomiais rezultatais.