Site Loader

Baku yra Monakas bet visiškai kitaip – greita miesto trasa su keliomis galimybėmis lenkti, kurioje ribas daugiausiai žymi betono atitvarai. Istoriškai Baku pasižymi ne visai įprastais sezonui rezultatais, kuriuos lemia dėl avarijos pasirodęs saugos automobilis, kai daugumos komandų taktika vidury lenktynių išmetama į šiukšlių dėžę ir dėliojama iš naujo. Vieniems pasiseka, kitiems nelabai. Šiemet, gi, Baku pasižymėjo neįprastai daug avarijų jau kvalifikacijoje – sesija stabdyta raudonomis vėliavomis keturis kartus – kurios šiek tiek sujaukė startinę rikiuotę, nes visi sugebėjo įveikti greičiausius savaitgalio ratus. Lenktynes nulėmė – sproginėjančios Pirelli padangos. O visą šį chaotišką savaitgalį vainikavo podiumas, kurį sudarė lenktynininkai šiemet podiumą matę tik iš tolo.

O dabar, kaip visada, keli sofos ekspertizės trupinėliai:

  • Red Bull savaitgalis klijavosi neblogai bet ne idealiai. Max atrodė greitas visą savaitgalį – greičiausias pirmoje ir antroje treniruotėje, trečioje – avarija į atitvarus, kvalifikacijoje trečias, lenktynėse trasoje aplenktas Leclerc, sustojimo metu – Lewis bei stabiliai kontroliuotas tempas iki eilinės pergalės, kol… 45 rate lygioj vietoj sprogo galinė kairė padanga. Puft. Lyderio poziciją iš komandos draugo paveldėjo puikiai pirmame rate iš 6 į 4 pakilęs Sergio, kuris bolidą iki pirmos savo pergalės (ir podiumo) su Red Bull atvairavo ne visai be problemų – restarto metu Lewis buvo beveik atsikovojęs lyderio poziciją bet stabdžių magija nesuveikė taip, kaip tikėtasi. Red Bull šiandien buvo geriausi Baku – tiek greičio prasme, tiek taktikos, ir pelnytą 1-2 atėmė nelemtai prakiurusi Pirelli padanga. Nežinau ar tai Sergio renesansas, tiesiog šita trasa Sergio tinka ir patinka. Be to, puikiai gintąsi nuo Lewis Hamilton gerą gabalą lenktynių. Red Bull padidino persvarą komandinėje įskaitoje bet akivaizdu, kad laukto Max atotrūkio nuo Lewis nepavyko pasiekti. O už greičiausią ratą taško niekas negavo, nes jį pasiekė 18 vietoje klasifikuotas Max. Ai, ir tas keistas Sergio sustojimas. Hm, bet, matyt, kartais taip atsitinka.
  • Aston Martin ant podiumo? Ir dar antroje vietoje? Su Sebastian Vettel už vairo? Kas čia per magija? Magija labai paprasta – puikiai suplanuota sustojimų taktika (ilgiau už varžovus važiuoti minkštom padangom ir lenktynių pabaigoje turėti gyvesnes kietas padangas), bolidas tinkantis Baku trasai ir pilotas, kuris gerai važiuoja su geru bolidu. Va, ir visa magija. Na, ir dar lenktynių restarte Aston turėjo šviežių minkštų padangų. Lance irgi būtų atvežęs gerą rezultatą, jei ne tas nelemtas padangos prakiurimas. Panašu, kad tai visgi nebuvo Pirelli brokas, o įvairios miesto trasoje besimėtančios šiukšlės. Na, ir Aston Martin į statistikos lenteles įsirašys 4 pirmautus ratus.
  • AlphaTauri viso savaitgalio metu atrodė stipriai. Na, kaip vidurio komanda. Tad rezultatas buvo dėsningas, nors Gasly podiumas iš dangas nenukrito, reikėjo tik geros taktikos, tiek pakovoti trasoje. Ypač po restarto su Charles Leclerc, kai pilotai trumpam buvo susikeitę pozicijomis, o monakietis spaudė prancūzą iki pat finišo. Ką Yuki įvaldė geriausiai, tai grubiai kalbėti radijo ryšiu. Tiesa, pirmi sezono taškai įkrito ir į japono kraitelę, o ir pirmą kartą sezone pateko į paskutinę kvalifikacijos dalį. Žodžiu, AlphaTauri bolidui Azerbaidžane patiko, abu pilotai taškuose, pirmas sezono podiumas (ir nebūtinai paskutinis).
  • Ferrari netikėtai nustebino šeštadienį – antra iš eilės pergalė kvalifikacijoje, o ir Carlos, nepaisant sukeltos avarijos, užėmė neblogą penktą vietą (o jei būtų keliomis šimtosiomis greitesnis, galėjo būti ir trečia). Bet taškus dalija sekmadienį. Panašu, kad Ferrari sugeba įvažiuoti greitą ratą kvalifikacijoje, tačiau lenktynėse bendras paketas nėra toks konkurencingas kaip varžovų. Charles po starto gana greitai iš pirmos vietos buvo išstumas į ketvirtą vietą, o po ankstesnio sustojimo tą vietą prarado Pierre Gasly. Carlos, gi, savo lenktynes pakasė 10 rate nesugebėjęs įvairuoti į posūkį. Mazepin lygio klaida. Tai, kad sugebėjo finišuoti 8 ir atsivežti keturis taškus – visai neblogai, nors finišuoti turėjo arčiau savo komandžioko. Kita vertus, Ferrari pakilo į trečią komandinės įskaitos vietą. Persvara vos du taškai bet
  • McLaren šį kartą labiau prie tų, kuriems savaitgalis nenusisekė, nei nusisekė. Pralošta savo pagrindiniams konkurentams Ferrari lygiai po vieną vietą tiek trasoje, tiek komandinėje įskaitoje. Lando kvalifikacijoje pražioplino eilinę raudoną vėliavą, gavo 3 starto pozicijų baudą ir dar startavo prastai – vienu metu buvo nusiridenęs iki 17 vietos po pirmo sustojimo, tačiau su kietomis padangomis Lando atsigavo ir atvežė neblogą 5 vietą. Daniel Ricciardo, tuo tarpu, kankinasi McLaren – atėjęs kaip brangiai apmokamas komandos vėdlys, kol kas ryškiai atsilieka nuo už save ženkliai jaunesnio komandos senbūvio. Nebūdinga klaida kvalifikacijoje ir sudaužytas McLaren, o lenktynėse tik pradžioje pavyko rodyti geresnį už Lando tempą su minkštomis padangomis. Po sustojimų Daniel lenktynės neužsikūrė. Finišuota taškuose bet Daniel labiau norėtų lipti ant nugalėtojų pakylos kaip jo kolega, o ne rinktis trupinius nuo taškų stalo. Kažkur skaičiau, kad Daniel, neva, gauna prastesnį bolidą nei Lando, bet šitoj vietoj nematau kodėl McLaren turėtų taip daryti su savo brangiausiu pirkiniu. Tiesiog, panašu, bolidas ne visai tinka Ricciardo vairavimo stiliui, o pakeisti stilių nesiseka.
  • Alpine vat kam lenktynės užsikūrė – tai Fernando. Viešai prisišnekėjęs, kad, va, nuo Baku pradės važiuot, tai, na, ir atvažiavo. 6 vieta. Kaip Fernando tai nelabai daug, bet kaip šiųmečiam Alpine tai labai neblogai. Žinoma, šį puikų rezultatą patyręs lapinas atsivežė po restarto per porą nuo jo likusių ratų atkovojęs keturias vietas. Jei ne restartas kažin ar 10 vieta būtų tas Fernando žadėtas renesansas. Ocon, gi, lenktynės pasibaigė po 3 ratų į dausas iškeliavus Renault jėgainei. Tai kaip ir toks saldžiarūgštis Alpine savaitgalis.
  • Alfa Romeo šiaip ne taip sukrapštė vieną taškelį į savo pintinėlę – šį kartą paskutinį taškelį prigriebė Kimi. Galėjo ir Gio bet italas sau lenktynes susigadino kvalifikacijoje plodamasis į sieną. Startas iš paskutinės vietos ir 11 vieta nėra blogai bet šiek tiek labiau pasistengus kvalifikacijoje tas paskutinis taškas galėjo būti ir Gio.
  • Mercedes komandoje sensancija! Valtteri aplenkė Lewis. Wuhu! Ai, pala. 12 ir 16 vietos? 0 taškų etape?! Kas čia dabar? Cituojant klasiką – „Karma!“. Mercedes kvalifikacijoje Valtteri naudojo kaip pleištą pramušti skylę Lewis. Ir nebuvo labai svarbu, kad Valtteri trasoje važiavo vienas ir neturėjo realių galimybių pasiekti konkurencingą rezultatą. Panašu, kad suomis šiandien važiavo maksimaliai valdišku režimu – jeigu komanda nedirba jam, tai ir jis nedirbs komandai. Čia tik spekuliacijos žinoma. Panašu, kad Mercedes, ypač Valtteri atveju, nesureguliuotas lenkti, o dar šiandien ir su padagom nesisekė dirbti. Lewis, gi, trumpai pirmavo, po sustojimų buvo aplenktas abiejų Red Bull ir nepaisant visų pastangų niekaip nesisekė aplenkti Sergio. Na, kaip, pavyko, po lenktynių restarto kokius 50 metrų Lewis buvo lenktynių lyderis, bet užsiblokavus priekiniams ratams Lewis patyrė ką reiškia from hero to zero – iš pirmos į paskutinę vietą. Kažką ten nejučiom prispaudė seras ir į jungė magišką stabdžių režimą skirtą sušildyti stabdžius, o ne lenktyniauti. Įdomu, kad Lewis per radiją pudrino smegenis kaip jis čia atsargiai važiuos ir kaip nerizikuos, panašu, tai užliūliavo Perez, kurios restartas nebuvo idealus. O bet tačiau. Mercedes savaitgalį pabaigė su vienu prasčiausių rezultatu, jei ne prasčiausiu, per visą laiką nuo sugrįžimo. Tingiu tikrint.
  • Haas aplenkė Mercedes! Ir Williams! Uhu! Nu, šiaip, nelabai. Jaunasis Schumacher, panašu, taps šio sezono naujoku, Nikita išmoko perjungti mygtukus ant vairo, kai nėra daugiau darbo ir šviesmečiais atsiliko nuo savo komandos draugo iki restarto.
  • Williams nėra ką daug pasakot. George gerai važiuoja kvalifikacijoj, pusėtinai važiavo lenktynėse, o tada numirė bolidas. Taškų nėra bet nelabai iš švietėsi. Nicholas, gi, apdaužė bolidą kvalifikacijoj, gavo 10 sekundžių stop-go baudą už raudonos vėliavos nepaisymą ir finišavo paskutinis. Va.

Puikios lenktynės, davusios dar vieną podiumą be tradicinio, ir kiek pabodusio, VER-HAM-BOT pavardžių derinio. Panašu, kad, visgi, sezone turėsime intrigą.

Kanadą pakeitusią Turkiją keičia Prancūzija ir Paul Ricard trasa. Puikus bandymų poligonas – visiška nuoboda lenktynių metu. Na, reikia ir tokių lenktynių. Panašu, kad lenktynių kalendorius dar keisis. Singapūro šiemet jau nebus, o ir su kitom lenktynėm ne viskas aišku – Austrija neseniai norėjo priimti dvejas lenktynes, o dabar kyla klausimų ar priims ir tas vienas. Pagyvensim – pamatysim. Ne visur viskas taip ramu dėl Covid-19 kaip Lietuvoje.

PS neturiu šių metų nuotraukų, nes neturėjau galimybės šiemet pafotografuot, tai imu iš archyvo ką turiu, sorry.

race1.lt

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Toliau naudodamiesi tinklapiu sutinkate, kad bus naudojami slapukai (cookies). Daugiau informacijos

Slapukų (coookies) nustatymai šiame tinklalapyje nustatyti „leisti slapukus“ tam, kad būtų pasiektas geriausias įmanomas naršymo potyris. Jeigu tęsite naudojimąsi šiuo tinklalapiu nekeisdami savo slapukų (cookies) nustatymų arba paspausdami „Sutinku“ apačioje, tuomet jūs sutinkate su tokiais nustatymais.

Uždaryti