Site Loader

Monakas yra anachronizmas šiuolaikinėje formulėje – siaura, lėta miesto trasa praktiškai be jokių realių vietų lenkimui. Tai nėra pati žiūroviškiausia trasa, švelniai tariant, tačiau pirmos formulės gurmanai žino, kad svarbiausia viso savaitgalio diena – šeštadienis, o būtent kvalifikacija. Kvalifikacijos rezultatas iš esmės lemia rezultatą sekmadienio lenktynėse. Pozicijos pasikeitimai trasoje įmanomi tik gerai apgalvotos taktikos dėka, nes platūs šiuolaikiniai bolidai praktiškai netelpa vienas šalia kito trasoje.

Šis lenktynių savaitgalis Monake buvo neįprastas pirmiausia tuo, kad per lenktynes ne tik neišvažiavo saugos automobilis bet net ir nebuvo geltonų vėliavų. Bene pačios švariausios lenktynes be jokių incidentų trasoje. Net ir pirmą posūkį lenktynininkai įveikė be tradicinių anglies pluošto fejerverkų, na, ar bent petardų. Jeigu sąžiningai, antram lenktynių trečdaly prisnūdau – mažai miego po Eurovizijos finalo, lietus ir monotoniškas variklių zvimbimas užliūliavo neprasčiau, nei geriausia lopšinė. Tačiau čempionate Monakas įnešė šiek tiek sumaišties. Ir apie tai keletas nuotrupų:

  • Red Bull kvalifikacijoje rezultatai nebuvo visiškai tokie, kokių norėjo komanda – 2 (MV) ir 9 (SP) startinės pozicijos. Atrodė, kad jei Max turėtų atsivežti garantuotą podiumą, tai antras jautis taip ir liks kankintis taškų apačioje. Tačiau pirma dovanėlė nukrito jau formavimo rato metu – sugedo Charles Leclerc Ferrari ir de facto Max startavo iš pole pozicijos. Max švariai įveikė pirmą posūkį, apsigynė nuo puikiai startavusio Valtteri ir beliko tik švariai pabaigti lenktynes. Sergio, tuo tarpu, komandos strategai suorganizavo tobulą taktiką, kurios dėka Sergio stojęs vėliau už savo tiesioginius varžovus sugebėjo iš 8 vietos šoktelėti iki 4. Ne podiumas, bet į komandos taškų kraitelę atvežta 12 taškų, kurie su Verstappen 25 padėjo aplenkti pagrindinius varžovus komandinėje įskaitoje Mercedes – pranašumas vos 1 taškas, tačiau tai pirmas kartas nuo 2018 metų, kai čempionate pirmauja ne Mercedes. Analogiškai Max nuo tų pačių 2018 metų pirmas ne Mercedes pilotas pirmaujantis pilotų įskaitoje. Tai taip pat pirmas Max podiumas bei pirma pergalė Monake. Be to, Max vienintelis lenktynininkas šiemet visas lenktynes baigęs prizinėse vietose, iš kurių prasčiausia – antra. Pavydėtinas pastovumas.
  • Ferrari atrodė solidžiausiai iš visų komandų Monake. Jeigu tradicinėse trasose Ferrari trūksta greičio, tai kvalifikacijoje Ferrari atsivežė puikų rezultatą – Charles paėmė pole, o Carlos – neblogą 4 vietą. Tiesa, startinė rikiuotė galėjo būti kitokia, jei ne paskutiniame kvalifikacijos rate Leclerc padaryta avarija. Dėl avarijos sustabdyta kvalifikacijos sesija neleido greitųjų ratų užbaigti visiems pagrindiniams varžovams ir garantavo Ferrari pirmą pole šiame sezone. Tačiau, panašu, Charles avarija buvo pakankamai rimta ir aplopytas Ferrari nesugebėjo netgi įveikti formavimo rato, o Leclerc net nepradėjo lenktynių. Antras Ferrari, tuo tarpu, nedarė klaidų, pasinaudojo varžovų nesėkmėmis ir atvežė puikią antrą vietą bei pirmą Monako podiumą Sainz. Charles, tuo tarpu, toliau tęsia namų trasos prakeiksmą – nebaigtos nei vienos iš trijų lenktynių Monake.
  • McLaren bolidas tinka ir patinka Lando Norris, o Monako specialistui Daniel Ricciardo, naujos jam komandos bolidas vis dar išlieka svetimas. Lando iškovojo pirmą Monako podiumą, o Daniel atvažiavo liūdnoje 12 vietoje. Įdomi Sainz ir Norris dinamika, jeigu Sainz nuoširdžiai džiaugėsi Lando podiumu, tai Norris keistai pūrkštavo. Negi bliūkšta dar vienas bromance formulėje?
  • Aston Martin suvažiavo neblogas lenktynes – abu pilotai taškuose, o Vettel pagaliau iškovojo pirmus taškus. Ir ne šiaip taškus, o visus 10 už penktą vietą. Lance pridėjo dar 4 ir tai buvo vienos geriausių šio sezono lenktynių komandai. Ar tai reiškia Aston Martin ir Vettel renesansą? Daugiau ne, negu taip. Tačiau geras rezultatas turėtų pakelti Sebo ūpą po nuviliančios sezono pradžios. Juo labiau, kad ir fanai išreiškė palaikymą Sebui išrinkdami jį geriausiu etapo lenktynininku Įstrigo ir paprastai anemiško Lance bandymas lenkti Ocon plauko garbanos posūkyje.
  • AlphaTauri įsitvirtino pajėgių vidutiniokų grupės viduryje. Daugiausiai Pierre Gasly pastangomis, kuris toliau solidžiai veda bandymų poligono komandą į stabilius taškus. Stebuklų gal ir neparodė, tačiau 6 vieta kvalifikacijoje ir lenktynėse visai neblogai. Yuki, tuo tarpu, išvaistė visą savo naujoko sėkmę ir labiau panašėja ne į Kamui Kobayashi, o veikiau Kazuki Nakajima. 16 vieta kvalifikacijoje ir lenktynėse. Ir dar aplenktas abiejų Williams. Nieko gero.
  • Mercedes per sezoną sugeba susikurti patys sau problemų vienose lenktynėse. Tada susikaupia ir tokių kliurkų nebedaro. Tai šiam sezone šitos lenktynės buvo šiandien, Monake. Viso savaitgalio metu skambėjo vis garsėjantis aliarmo signalas, kad čempionato lyderiai Monake atrodo prastai. Tą patvirtino kvalifikacija, kur Valtteri užėmė sau įprasta 3 vietą, o štai Lewis, niekaip nesusitvarkęs su savo bolidu, viso labo 7. Lenktynės Valtteri ėjosi visai neblogai iki pirmo ir paskutinio jam sustojimo, kur mechanikai, tradiciškai, susimovė keisdami bolido ratus, šį kartą priekinį dešinį. Ir susimovė ne bet kaip, o sudrožė rato veržlę nepataisomai. Ir vietoj 2 vietos – Bottas gavo baronkos skylę. Vienas iš dviejų DNF šiose lenktynėse. Paprastai gera Mercedes taktiką, šį kartą, visiškai nesuveikė. Pakvietę Lewis sustojimui pirma savo varžovų, sugebėjo pralošti pozicijas trasoje tiek Sebastian Vettel, tiek Pierre Gasly. 6 taškai už 7 vietą + 1 už greičiausią ratą. Ir Mercedes prarado tiek čempionato lyderės poziciją, tiek Lewis prarado lyderio poziciją Max Verstappen. Gal apie aliarmo signalus kiek hiperbolizuotai, tačiau Mercedes daugiau sau negali leisti sau tokių prastų rezultatų. Ir nekalbu tik apie Lewis, Bottas taškai taip pat svarbūs komandinei įskaitai.
  • Alpine komandoje Ocon užėmė tvirtą lyderio poziciją. Stabiliai lenkia komandos legendą Fernando Alonso, kuriam sugrįžimas klostosi panaišiai kaip Michael Schumacher – išeiti paprasta bet sugrįžti visai kitas reikalas. Tikėtina, kad Fernando geriausios dienos praeityje. Taip, pasivažinės porą sezonų bet nepanašu, kad taps garvežiu tempiančiu komandą į priekį. Ocon, tuo tarpu, toliau renkasi mažuosius taškelius. 2 taškai gal ir ne fontanai bet taškas prie taško ir šis tas susikrapšto.
  • Alfa Romeo toliau patvirtina geriausių iš blogiausių vardą. Antonio pasiėmė pirmą sezono tašką sau ir komandai, o Kimi atvažiavo tiesiai iš paskos vienuoliktas. Panašu, kad kartosis praeitų metų scenarijus, kur Alfa Romeo rinksis vieną kitą atlikusį taškelį.
  • Williams irgi savo vietoje – antra blogiausia komanda atvažiavo savo vietoje. George tradiciškai gerai pasirodė kvalifikacijoje bet tik tiek.
  • Haas, tuo tarpu, mane nustebino Mazepin. Tikėjausi, kad Nikita sugurins savo bolidą lenktynių metu ir iššauks saugos automobilį. Stebėtina bet bolidą šį kartą sudaužė Mick. Tiesa, trečios treniruotės pabaigoje. Sudaužė taip, kad negalėjo dalyvauti kvalifikacijoje. Startavo paskutinis, paskutinis ir atvažiavo. Nors trasoje aplenkė Nikitą, ir tai buvo vienas iš retų lenkimų (sąžiningai, šitą vienintelį atsimenu, tai gal ir vienintelis).

Tai tiek apie Monaką. Kitos lenktynės Azerbaidžane, Baku. Mercedes turi ką įrodyti, Red Bull turi ką išlaikyti. Tad bus įdomu žiūrėti ne tik į komandų lyderius bet ir į antruosius pilotus. Ar Mercedes paslydimas Monake indikuoja rimtesnes problemas, ar, tiesiog, vienas nevykęs savaitgalis. Pirmą kartą Red Bull turi ką prarasti turbo-hibridinėje eroje. Įdomi ir Ferrari v McLaren dvikova dėl trečios konstruktorių įskaitos vietos. Sezonas tikrai įdomus žiūrint į turnyrinę lentelę. Aš vis dar linkęs manyti, kad Mercedes vis dar yra geresnė komanda, tik nežinau ar greitesnė. Palinkėsiu sau kovos iki sezono galo.

race1.lt

Apie šį tinklalapį

Ši vieta puikiai tinka pristatyti save ir savo tinklalapį, arba įrašyti kas jį sukūrė.

Toliau naudodamiesi tinklapiu sutinkate, kad bus naudojami slapukai (cookies). Daugiau informacijos

Slapukų (coookies) nustatymai šiame tinklalapyje nustatyti „leisti slapukus“ tam, kad būtų pasiektas geriausias įmanomas naršymo potyris. Jeigu tęsite naudojimąsi šiuo tinklalapiu nekeisdami savo slapukų (cookies) nustatymų arba paspausdami „Sutinku“ apačioje, tuomet jūs sutinkate su tokiais nustatymais.

Uždaryti