Tikėjausi kitokio sezono. Po truputį susidomėjimas blėsta. Lenktynes žiūrėjau pro pirštus, tad šį kartą tikrai tik nuotrupos:
- Mercedes savo stiliuje: Lewis pirmas tiek kvalifikacijoje, tiek lenktynėse, Valtteri, atitinkamai, trečias. Bet statistika popieriuje neparodo, kad Mercedes šitas eilinis dvigubas podiumas kainavo tiek taktinių pastangų, tiek kovos trasoje. Blogiausia Mercedes savaitgalio dalis buvo startas – abu pilotai prarado po poziciją trasoje. Tačiau sėkmingai pritaikyta dviejų ankstesnių už priešininkus sustojimų strategija padėjo Valtteri lengvai grįžti į trečią vietą, o Lewis su šviežesnėmis vidutinėmis sudoroti su vienu sustojimu bandžiusį ištempti MV. Įdomu, kad VB nelabai noriai praleido greitesnį LH, nors pilotai ir važiavo skirtingomis strategijomis. Ai, ir LH pasiekė neįtikėtiną 100 pirmų startinių pozicijų rekordą F1. Šitas rekordas turi šansų pakaboti nepagerintas gana ilgai.
- Red Bull turėjo pagrindo džiaugtis maždaug iki antro Lewis sustojimo, kai tapo aišku, kad Max ir buliai buvo taktiškai pergudrauti Mercedes: Max liko tik su vienu sustojimu bandyti įveikti distanciją neprarandant pozicijos. Realiai nuo to momento Red Bull pergalę išsaugoti galėjo padėti tik LH klaida. LH klaidų nedarė, šviežesnių padangų dėka aplenkė Max trasoje, visai kaip 2019 Vengrijoj, ir Max beliko greičiausio rato paguodos prizas. Ko trūksta šiame paveiksle? Sergio Perez. Meksikietis kankinasi už Red Bull vairo lygiai taip pat, kaip ir visi iki jo, kurių pavardė ne Ricciardo. Prasta kvalifikacija, prastos lenktynės ir viso labo 5 vieta. Red Bull reikia antro piloto, kad galėtų žaisti taktinius žaidimėlius kaip, kad sidabriniai jų kolegos. Bet šiose lenktynėse tas nepavyko. Antro Red Bull bolido prakeiksmas toliau keliauja iš pirštinių į pirštines. Tiesa, Sergio gali pasiguosti, kad gražiausias šių lenktynių lenkimas įkrenta į jo krepšelį – pirmame posūkyje išorėje lenkti, kad ir lėtesnį, bolidą, ir jį aplenkti – yra šis tas.
- Ferrari iššoko aukščiau bambos su Charles Leclerc, kuris pasiėmė 4 vietą. Charles kurį laiką galėjo pasidžiaugti ir trečia vieta, bet po Valtteri sustojimo viskas grįžo į startinės rikiuotės status quo. Carlos Sainz nebuvo pačios geriausios lenktynės – 7 vieta ir prarasta pozicija aršiausiam turnyrinės lentelės priešininkui iš McLaren.
- McLaren lenktynių praktiškai nemačiau, o specialiai ir neieškojau. Viso savaitgalio metu buvo stipresnis Daniel, o Lando su Barselona šiemet nepaėjo. Iš šių lenktynių McLaren išsineša nebent tai, kad jie surinko mažiau taškų už Ferrari. Žinant, kad Barselona yra etaloninė trasa, panašu, kad Ferrari yra šiek tiek greitesni.
- Alpine stovykloje atsargus optimizmas po fantastinės jiems 5 startinės pozicijos Esteban Ocon asmenyje lenktynių eigoje virto į 2 taškelius už 9 vietą. Fernando namuose taškų atsivežti nepavyko visai, nors ir startuota iš 10 vietos. Kiek mačiau Alpine nebuvo sėdinčios žąsys, kurias tiesiog lengvai dorotų priešininkai, tiesiog, matyt, buvo prašauta su taktika. Bet nemačiau – nežinau, tingiu ieškot, sorry.
- AlphaTauri šiemet, panašu, turi visokio plauko problemų. Pierre sugebėjo nepataikyti į starto vietą ir gauti 5 sekundžių baudą, bet galų gale paskutinį tašką į komandos kraitelę įsimesti pavyko. Yuki, tuo tarpu, po daug žadančio sezono starto labiau pradeda įsiminti spalvingais radijo pranešimais, nei darbais trasoje. Kvalifikacijoje nuo Gasly atsilieka per daug, o lenktynėse net ir Honda jėgainė atsisakė bendradarbiauti 6 rate. Tsunoda sąskaitoje – vienintelis lenktynių DNF ir saugos automobilis. Sezono pradžioje buvau stipriai išsigandęs, kad dukterinė komanda duos vaizdų. Tai duoda, bet ne iš tos gerosios pusės.
- Aston Martin gali pamiršti apie trečią konstruktorių įskaitos vietą. Prognozavau, kad gal ir podiumas koks bus, bet su tokiu greičiu ir lenktyniavimu, tai ir medinių medalių per daug. Meh.
- Alfa Romeo kiek atsimenu Kimi lenktynes vienintelis pradėjo su vidutinėmis padangomis. Ir tada abidvi alfos kapojosi kažkur apatiniam dešimtuke. Taškų nėra.
- Williams George ir Latifi vienu metu trynėsi vienuoliktoje – dvyliktose vietose, atrodė, kad, va, gal jau ir tas stebuklingas taškelis įkris. Tai neįkrito. Bet bent jau George aplenkė ne tik Haas ir savo komandžioką, bet ir Alonso su Giovinazzi.
- Haas – 2 ratų atsilikimas nuo lyderio, o tarp Mick ir Nikita vėl jau tampanti tradicine beveik viso rato praraja. Taki Inoue Nikitą jau vadina savo įpėdiniu… tai kokių čia komentarų bereik apie auksinio jaunimo pramogas. Mick, tuo tarpu, už to kibiro vairo atrodo visai neblogai, dar ir su Williams palenktyniauja, tad Ferrari gali po sezono ir kilstelt į Sauber.
Barselona yra tradicinis lakmuso popierėlis parodantis realų komandų pajėgumą – komandos pažįsta trasą, susiveža atnaujinimus ir pasižiūri kas kiek greitas ir pagal tai dėlioja planus likusiam sezonui. Taip, kaip išdėliojau komandas, panašu, atspindi realų pajėgumą. O jos išdėliotos pagal komandos greičiausio lenktynininko rezultatą šiandien. Klausimas dabar kiek kas dirbs su nauju projektu. Manau, kad tik Mercedes, Red Bull ir kažkiek Ferrari dar rimčiau tobulins bolidą. Kitos komandos ir taip nesiekia sportinių biudžeto lubų, tad nelabai yra iš kur mėtytis pinigais. Taip, šiemet galima finišuoti kiek aukščiau, gauti didesnę išmoką, bet jei sumausi kitų metų koncepciją, tai su ja reikės gyventi ne metus ir ne du. Varikliai liks tie patys, o dar ir užšaldyti, tad pajėgumą reikės traukti iš bolido ir ypač aerodinamikos.
Už dviejų savaičių Monakas ir šį kartą nepamirškit pažiūrėti kvalifikacijos, nes lenktynės bus įdomios tik taktiškai. Na, ir kaip Mazepin seksis praleidinėti lenkiančius jį ratu. Jei Barselona ponui per siaura buvo, tai įdomu kaip išsiteks Monako gatvelėse ir ar pasieks finišą, nes tradiciniam suktukui Monake vietos nėra tiek daug. SC? SC!