Site Loader

Dar tik antros sezono lenktynės, o jau ir pirmas pakaitinis šio sezono etapas. Turėjo būti Kinijos GP. Bet vietoj jo grįžta Imola su neįmanomai ilgu oficialiu pavadinimu: Formula 1 Pirelli Gran Premio Del Made In Italy E Dell’emilia Romagna 2021. Kaip pavadinsi, taip nepagadinsi, nors San Marino GP, tikriausiai, daugumai fanų būtų absoliučiai priimtiniausias ir suprantamiausias pavadinimas. Tai tiek apie marketingą. Teks priprast prie regioninių/miestų GP.

Komandos turėjo ilgą trijų savaičių pertrauką tarp etapų. Panašu, kad grįžus į Europą buvo sudėti taškai ant „i“ ir bazėse pilnai išgaudyti bandymuose pastebėti gremlinai. Bolidai veikia neblogai, tačiau pilotai, panašu, nelabai. Klydo visi. Ar laisvose treniruotėse (normalu), ar kvalifikacijoje (nelabai gerai), ar lenktynėse (netgi labai blogai, kai kuriais atvejais).

Imola yra seno gero kirpimo trasa, kuri klaidų neatleidžia. Asfaltuotos saugos zonos? Nea. Išvažiavai už baltos linijos ir ten bus arba borteliai, arba žolė, arba žvyras. Taip, tiesiai už baltos linijos, o ne už 10 metrų. Nepataikei paimti idealios trajektorijos – tai bortelių tarka nuo bolido dugno nutarkuos kelis gramus ne vietoje pasitaikiusio anglies pluošto. O jeigu dar palyja? Klasika. Ne Monakas, bet šlapia danga žioplių nemėgsta. To pasekmė: pora rimtų avarijų, pora saugos automobilių ir raudona vėliava.

Na, o dabar, tradiciškai, trumpai apie tai kas man užstrigo:

  • Max Verstappen – kvalifikacijoje viso labo trečia vieta, prasileista komandos draugui ir 7x. O bet tačiau 25 taškai skiriami sekmadienį ir juos Max pasiėmė dominuojančiu stiliumi. Starte paimtas su Sergio kovojantis Lewis ir nepaisant saugos automobilių, raudonų vėliavų Verstappen užtikrintai atsivežė pergalę klausimų nepaliekančiu stiliumi. Ar šlapia, ar sausa Red Bull bolidas #33 šiandien važiavo atskiroje savo lygoje.
  • Lewis Hamilton – kaip aklai vištai grūdas. Taip, šeštadienį užimta pole, bet pirma startinė pozicija kartu su priekinio sparno gabalu prarasta iš karto po starto. Sužeistu bolidu Lewis važiavo neblogai, bet realios grėsmės lyderiui nekėlė. Lenktynių eigoje dar visko galėjo būt, tačiau Lewis šį kartą padarė riebią klaidą ir lendamas ratu atsiliekantį George Russell išslydo už trasos, nusilaužė priekinį sparną ir, reikia pagirti, labai protingai išsivadavo iš klastingo Imolos žyvro į trasą grįždamas atbulas. Jei ne beveik iš karto George Russell ir Valtteri Bottas avarijos iššaukta raudona vėliava – podiumas būtų plaukęs ir nuplaukęs, nes ši klaida Lewis kainavo ne tik pozicijos trasoje bet ir krūvą laiko, kurio deficito iki podiumo normaliomis sąlygomis nebūtų buvę įmanoma panaikinti.
  • Lando Norris – aš nesu tikras kas yra tas bitėdis barsukas McLaren komandoje. Lando vėl parodė, kad moka kovoti trasoje visokiomis sąlygomis. Puikiai aplenktas Charles Leclerc po lenktynių restarto su minkštomis padangomis ir jų gyvybė išsaugota iki pat lenktynių pabaigos. Jeigu vertinti lenktynių savaitgalį, tai bene geriausiai jį šį kartą sulipdė Lando. Bravo!
  • Ferrari pilotai suvažiavo respektabiliai. Geras savaitgalis, abu pilotai atliko savo darbą, nors ir darė klaidų (Carlos daugiau žvyro išravėjo, visgi) bet galų gale atvažiavo vienas paskui kitą. Vienintelis Leclerc apmaudas, kad prarasta trečia podiumo vieta per lenktynių restartą.
  • Daniel Ricciardo – geriausias Daniel sprendimas, nesipriešinti komandos nurodymams ir praleisti Lando į priekį, kuris šiandien tikrai buvo greitesnis. Daniel per šį savaitgalį nesisekė niekur. Adaptacija sunki, o vien šarmo neužteks. Tiesa, ant popieriaus taškai, 6 vieta, bet tai menka paguoda kai pirmą šių metų podiumą atvežė komandos draugas.
  • Pierre Gasly buvo vienas iš nedaugelio lenktynes pradėjusių su visiškai lietui skirtomis padangomis. Kol trasoje buvo pakankamai šlapia Pierre dar sekėsi už savęs išlaikyti varžovus pagal geriausias Jarno Trulli tradicijas. Tačiau vos tik trasa labiau pradžiūvo Pierre buvo negailestingai lenkiamas iš kairės ir dešinės, kol galų gale užsidėjo tarpines padangas. Bet jau buvo per vėlu. Taškai yra, bet ne tokio savaitgalio tikėjosi Pierre po puikios kvalifikacijos 5 vietoje.
  • Abu Aston Martin sudegino galinius stabdžius per formavimo ratą (labai keista komandos klaida). Lance mechanikai sugebėjo juos pakeisti laiku, o štai Sebastian teko nutempti į techninio aptarnavimo juostą iš kurios jis ir startavo. Jei to dar būtų negana – Sebas gavo ir 10 sekundžių stop/go baudą, už tai, kad komanda likus penkioms minutėms iki starto nebuvo sumontavusi jam padangų, o lenktynes pabaigė priešpaskutiniame rate garaže, nes, pasak komandos, pavarų dėžė galėjo bet kada iškristi. Žodžiu eilinis prastas savaitgalis Sebui. Lance susirinko kelis taškus, nors ir tai gavo 5 sekundžių baudą, už Gasly lenkimą išvažiuojant už trasos ribų.
  • Alpine komandoje pirmi 3 sezono taškai, po Kimi baudos. Pirmas kartas, kai Esteban Ocon aplenkė Fernando Alonso tiek kvalifikacijoje, tiek lenktynėse. Fernando, tiesa, sugebėjo sugurinti bolido nosį formavimo rate ir šiaip, viso savaitgalio metu atrodė blankiai. O Esteban suvažiavo tikrai neblogai.
  • Sergio Perez po kvalifikacijos išdygo sparnai, bet labai greitai juos nuplovė itališkas lietus. Sergio klydo, klydo nebūdingai sau daug, pasiėmė kvailą 10 sekundžių baudą, ne kartą tikrino ar Imolos žvyros tikrai toks klampus ir liko už taškų ribos, nors bolidas leido kaip minimum kovoti dėl podiumo.
  • Yuki daro krūvas klaidų, greičio vaikis turi, bet, nu, šiandien tai buvo kažkas baisaus. Bus iš jo F1 lenktynininkas, bet savo pūdą druskos, panašu, dar tik pradėjo valgyti.
  • Kimi važiavo tobulas Alfa Sauber lenktynes. Po finišo atrodė, kad, va, jau ir pirmus porą taškus komandai atvežė, bet FIA išrašė 30 sekundžių baudą ir tiek Kimi, tiek Alfai savo pirmų taškų teks palaukti. Gio lenktynių neatsimenu, bet finišo vieta rodo, kad ne kažką ir praleidau.
  • Haas finišavo abudu. Bet lenktynės nei vienam nebuvo geros. Lenktynių startui Haas savo mokinukams uždėjo pilnai lietui skirtas padangas, kad bent jau trasoj išliktų. Bet ir tai Mick sugebėjo sugurinti bolido nosį šildydamas tas pačias lietaus padangas, porą ratų pravažiavo be jos, nes kol nebuvo pašalinti tos pačios nosies likučiai – techninio aptarnavimo juosta buvo uždaryta. Mazepin, gi, pateisino po pirmų lenktynių sėkmingai prilipintą Mazespin pravardę – sukiojasi oligarcho atžala lyg tai būtų ne žiedinių lenktynių, o drifto trasa.
  • Williams, gi, nefinišavo nei vienas. Nors, iš visko sprendžiant, panašu, kad čia buvo viena iš tų retų trasų, kur Williams turėjo būti stiprūs, nes viso savaitgalio metu greičio lyg ir buvo. Nicholas išlėkė iš trasos, grįžo į trasą priešais Nikitą, nepaliko jam vietos, o anas džentelmeniškumu netryško – kontaktas, ir Latifi lenktynės įspūdingai baigtos. Kontaktinį sportą išmėgino ir George iškirsdamas absoliučiai šūdiną savaitgalį turėjusį Valtteri Bottas. George prieš kontaktą važiavo taške ir norėjo tą tašką padvigubinti. Gavosi kaip visada – taškų nėra. Vietoj to du sudaužyti Mercedes motorus naudojantys bolidai. Be to, kad Valtteri smūgis į barjerus buvo pakankamai stiprus, tai George dar pribėgęs ir žuvį išrašė. Nors jei kas ir kaltas, tai savo galimybes pervertinęs Russell. Toks jausmas, kad virš George pakibo Hulkenberg šmėkla, tik ne dėl podiumų, o dėl elementaraus taško Williams.

Tiek sofos ekspertizės iš šių dienų etapo. Kitas etapas už poros savaičių Portugalijoje. Vienintelis nežinomasis lenktynėse – AlphaTauri, kurie niekaip nesugeba sulipdyti viso savaitgalio tinkamai.

race1.lt

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Toliau naudodamiesi tinklapiu sutinkate, kad bus naudojami slapukai (cookies). Daugiau informacijos

Slapukų (coookies) nustatymai šiame tinklalapyje nustatyti „leisti slapukus“ tam, kad būtų pasiektas geriausias įmanomas naršymo potyris. Jeigu tęsite naudojimąsi šiuo tinklalapiu nekeisdami savo slapukų (cookies) nustatymų arba paspausdami „Sutinku“ apačioje, tuomet jūs sutinkate su tokiais nustatymais.

Uždaryti