Site Loader

Pradėsiu kiek iš toliau. Pastaruosius 3 metus susiorganizuodavau sau pramogą dalį bandymų gyvai pažiūrėt, o labiau, visgi, pafotografuot. Pernai metais spėjau kaip tik prieš pandemijos pradžią, o šiemet sėdžiu slūgstančiame pandemijos epicentre ir apie F1 bandymus belieka tik svajot. Tai gal kitąmet?

Kelionių man nėra, tai bandymus teko stebėt iš patogiausios sofos ekperto pozicijos per F1 TV. Bandymai išsikėlė iš tradicinės Barselonos į Bahreiną. Bahreinas nebuvo pirmas pasirinkimas bandymams surengti bet dėl pandemijos Australija paskelbė, kad etapą perkelia į lapkritį ir dabar Melburno trasoje vietoje F1 bolidų burzgia sunkioji technika. Be to, Sakhir trasoje vyks ir pirmas šio sezono etapas, tad ekomonija, geros oro sąlygos ir Bahreino pasiūlytas nemokamas skiepijimasis visiems pageidaujantiems F1 cirko nariams buvo pakankamai viliojantis pasiūlymas. Na, smėlio audra pirmą dieną pasitaikė, o vėjas aprimo tik paskutinę dieną, bet bent jau nešalta buvo.

Viščiukus skaičiuosim rudenį, o dabar, likus kelioms dienoms iki sezono starto, laikas pasižiūrėt ar visoms komandoms pavyko bent jau po kiaušinį išperėti.

Taisyklės mano spėjimams tokios pačios kaip ir pernai – konstruktorių taurės įskaita sezono pabaigoje. Pradėsiu nuo galo. Ir trumpiau, nei pernai.

10. Haas F1 Team

Jeigu stovi vietoje – jau atsilieki.

Vienu sakiniu

Nežinau nuo kur pradėt.

Atrodo, kad komanda ne tik stovi vietoje bet dar ir darda atgal.

Vietoj kontroversiškai vertinamų (bet mano mėgstamų) Romain Grosjean ir Kevin Magnussen komandoje du ne tik komandos bet ir F1 naujokai – Mick Schumacher ir Nikita Mazepin. Vienas (Mick) paimtas už variklius ir pavardę, kitam (Nikita) vietą elementariai nupirko tėvas (klausimas ar ir ne visą komandą). Mick F2 titulą laimėjo iš antro karto. Nikita nėra laimėjęs jokio reikšmingo čempionato. Sezono perspektyvos? Mokytis. Man asmeniškai, pati silpniausia viso peletono pora. Bus įdomu ar sugebės pakeisti mano nuomonę sezono metu.

Bolidą komanda patobulino lygiai tiek, kiek reikia pagal taisykles ir toliau prie šiųmetinio bolido konstruktoriai artintis nežada. Na, ir komanda lenktyniaujanti su JAV licencija, bolidą Italijoje surenkanti (ir IMHO, realiai, konstruojanti) Dallara, mechanikų bazę turinti Anglijoje, visą bolidą nusidažė spalvomis, kurios (žinoma, visiškai atsitiktinai) primena Rusijos vėliavą. Panašu, kad iš ambicingos JAV komandos Haas virsta banaliu bolidų nuomos verslu. Vienintelis realus atnaujinimas – Ferrari variklis. Bet kažin ar tiek užteks nebūti paskutiniais. Šiokia tokia paguoda, kad bandymuose bolidas negedo. Kita vertus, kas gi, ges, jeigu viskas iš pernai metų ir žinoma iki lėto skausmo.

Taškai? Gal. Jeigu lenktynėse liks 11 ar mažiau bolidų ir gale bus neišsidaužę Haas. Kitaip tariant, normaliomis sąlygomis iškovoti taškus jokių šansų. Kaip kad kokiems 2019 Williams.

9. Williams Racing

Šviesa tunelio gale artėja, bet vis dar tik tunelio pradžia.

Vienu sakiniu

Williams pristatė tikriausiai labiausiai apie rėmėjų neturėjimą kalbantį išdažymą nuo HRT laikų. Krapšto jie ten kažką, bando, atsisakė savo išdidumo ir kažkiek dalių pasiėmė iš variklių partnerio Mercedes. Progresas yra. Mažas.

Pilotai liko tie patys. Kvalifikacijos superžvaižgdė, vienų lenktynių herojus George Russell ir stiprus vidutiniokas, už tėvo pinigus važiuojantis Nicholas Latifi. Nepaisant viso dėl vienų lenktynių kilusio haipo dėl George, už Williams vairo lenktynių metu jis rodo tik atsargumą, o jei ne tas stebuklingas savaitgalis Sakhir GP, būtų antrus metus prakišęs savo komandos draugui. Taškai dalinami sekmadienį, George. Pats metas būtų juos iškovot už Williams vairo. Nicholas, kaip važiuojantis tėvo nupirktoje vietoje, tai važiuoja visai respektabiliai. Ar ši pilotų pora kuo nors nustebins? Na, gal pavyks esant progai pakovot dėl taškų. Ir dar klausimas, kuris iš jų surinks daugiau.

Bolidas atrodo važiuoja, jei ne bėdos su AMG jėgainėmis. Komanda suplanavusi ir atnaujinimus sezono metu. Padoke šnabždama, kad Williams šiemet bolidą kūrė išimtinai kelioms trasoms, kuriose tikisi kovoti dėl taškų. Tad, galbūt, po kelių metų taškų sausros bus išgręžtas koks vienas kitas taškų šulinėlis. Arba bus sugadinti tie kelis geri už Dorilton kapitalistų pinigus nupirkti deimantiniai grąžtai, ir toliau teks kapanotis šiūpeliais. Na, bent jau už ambiciją pasveikinti reikia ir stebėti kur jau čia pramuš tas Williams greitis sezono metu.

8. Alfa Romeo Racing ORLEN

Sauber fronte nieko naujo.

Vienu sakiniu

Sauber, apklijuoti Alfa Romeo ir ORLEN lipdukais, toliau kantriai ridena savo bolido akmenį į sėkmės kalną. Žiemos bandymuose tradiciškai įvynioja vieną kitą šlovės ratą rėmėjams, o tada kapanojasi apatinėje peletono dalyje.

Hinwil dviračio neišradinėjo: vietoj kokio nors Robert Shwartzman ar Callum Illot tas pats Antonio Giovinazzi ir Kimi Raikkonen. Na, ir dar Robert Kubica, už kurį ORLEN moka tiek, kiek tik savo vaikus mylintys tėvai suploja. Antonio po truputį progresuoja bet jei ne Alfa Romeo rėmimas ir itališkas pasas, kažin ar jį dar matytume šiemet. Kimi peletone gale nuobodžiauja, tačiau fantastiškas spurtas pernai Turkijoje parodė, kad senas geras Kimi niekur nedingo, tiesiog pabudinti senojo lapino motyvaciją reikia ypatingų sąlygų.

Komanda, panašu, turi bolidą su kuriuo toliau maknosis peletono dugne, bet ne taip beviltiškai kaip Haas ar Williams. Taškų bus. Taškų bus nedaug. Ferrari atnaujinta jėgainė turėtų leisti tų taškų susirinkti kiek daugiau nei pernai.

7. Scuderia AlphaTauri Honda

Štai taip turi atrodyti kompetentinga B komanda.

Vienu sakiniu

Čia aš patenku į aklų spėjimų zoną. Jeigu Su 8-10 vietomis man kaip ir aišku, tai nuo 3 iki 7 vietos prasideda vidutiniokų skerdynių laukas ir kažką nuspėti čia sunku.

Helmut Marko jaunųjų pilotų baseinėlyje, panašu, įkrito vienas kitas šviežio talento lašas. Šalia nurašyto Pierre Gasly iš pradžių Honda įkyriai siūlytas, o paskui puikiu važiavimu F2 įrodęs, kad ne be reikalo, į F1 žengia pirmasis japonas nuo Kamui Kobayashi laikų – Yuki Tsunoda. Vaikis atrodo ne iš kelmo spirtas, bandymuose suvažiavo solidžiai, spaudimo didelio nejaučia, o Franz Tost net ir nelabai supyks jei ir bolidą sugurins kartą kitą. Pierre Gasly, tuo tarpu, šiemet vietos RBR neatsirado, ir, panašu, jau neatsiras. Tad metas prancūzui demonstruoti pernai metų lygį ir siuntinėti CV, pirmiausia į Alpine. Nes kitąmet dar ir koks Yuri Vips užsimanys bolidą pavairuot.

Komanda nusiteikusi karingai, bandymuose atrodė solidžiai, nors greitieji ratai, labiau panašūs į šlovės ratus, nei į tikrąjį komandos pajėgumą, ir, matyt, skirti pilotams kaip reikiant priprasti prie bolido kvalifikacijoje. AlphaTauri nežaidžia slėpynių – nors ir kratosi tos etiketės, tačiau yra Red Bull Racing B komanda, skirta auginti pamainą pagrindinės komandos pilotams. Tą šiemet ir toliau sėkmingai darys. Ir gali net su kokia Alpine pasikapot. Bet kol kas, manau, kaip ir pernai bus vidurio komandų apačioje.

6. Alpine F1 Team

Ta pati mergelė, tik kita suknelė.

Vienu sakiniu

Enstone komanda savo iškabą keitė ne kartą, ir ne du, tad šis atvejis niekuo neišskirtinis. Renault „traukiasi“ iš F1, o vietoj jos ateina kompanijos sportinių automobilių prekės ženklas Alpine. Su vizualiniais pokyčiais atėjo pokyčiai ir komandos struktūroje – kaip dūmas vėjyje išnyko Cyril Abiteboule, ne tik iš F1 komandos, bet ir iš Renault organizacijos apskritai. Vietoj Cyril komandai vadovaus dvi galvos: Marcin Budkowski ir Davide Brivio. Man dvivaldystė nekvepia kažkuo labai įkvepiančiu, kai nežinai kur tikrasis galios centras, bet gal prancūzams Anglijoje tai pavyks.

Čia ir viena ryškesnių pilotų naujienų. Šalia F1 pargrįželio Esteban Ocon, grįžta jaunų talentų duobkasys Fernando Alonso. Esteban pernai nelabai parodė, kad gali priešintis Daniel Ricciardo, kažin ar šiemet kažką parodys ir aplaužytam Fernando. Spėju, kad Fernando, jei tik nepapuls į „GP2 engine“ spąstus, bus komandos garvežys. Bet ar legendinių Alonso 0,5 sekundžių užteks Alpine timptelėti aukščiau nei 5 – aš abejoju. Kol kas, sakykim, kad Alpine bus 6.

Alpine trečius metus melžia tą pačią šasi su vis naujais aerodinaminiais ir komponuotės sprendimais. Siaura nosis pernai pasiteisino, tai ir į kuprą sumesti aušinimo elementai gal duos papildomų aerodinaminių dividendų. Bandymuose lyg irgi važiuota stabiliai, be didesnių bėdų. Vienintelė bėda, kad trasoje važiavo vienas Alpine variklis, kai konkurentai turėjo bent 3, tad specialistai Viry turės ženkliai mažiau variklio darbo duomenų, nei konkurentai. Kita vertus, Alpine savo testų programą įgyvendino be problemų, tad gal aš per anksti čia duobę kasu. Bet galų gale viskas sueina į Alpine dideles ambicijas ir prastą struktūrą. Šiemet, manau, ne išimtis. Jeigu sezono startas nepasiseks, manau, kad prancūzai anksti pradės dirbti ties 2022 projektu, prižiūrint skvarbiai Fernando akiai.

Alpine, be abejo, kovos ties F1.5 viršūne. Bet turiu blogą nuojautą, kad šiek tiek pritruks.

5. Aston Martin Cognizant F1 Team

Ne visada viską išeina nusipirkti.

Vienu sakiniu

Lawrence Stroll nusiteikęs nuožmiai. Pernai akiplėšiškai važiuota metų senumo pergalingu Mercedes. Šiemet išrašyta velnių inžinieriams, kad nusirašinėti reikia kūrybingai. Racing Point persikrikštyja į Aston Martin Racing ir, vat, šiemet, tai jau pavarys. Tačiau bolidas pykstasi su varikliu, o ir trasoje ypatingos stabilumo ar aštrumo nerodo. Žinoma, čia tik bandymai ir AMR, galbūt šiemet nusirašė iš Mercedes knygutės ir greičio slėpimo skyrių, nors rimtų argumentų, lyg ir nėra.

Pilotų fronte vietoje be ceremonijų iškrapštyto Sergio Perez (čia daug pasako apie Lawrence Stroll vadybos stilių) – 4x Sebastian Vettel. Sebas važiuoja gerai, kai jaučia visišką palaikymą komandoje ir technika jo klauso. Kad ir kaip žibėjo vokiečio akys perėjus į Aston, tačiau bandymų pabaigoje akyse liepsna priblėso – Vettel trasoje važiavo mažai ir bene vienintelis neįvyniojo tikro greito rato. Tikiuosi, kad sezono eigoje visai neužges. Ai, ir dar komandos de facto savininko sūnus važiuoja. Lance nėra blogas per se, bet per šitą įskiepį Racing Point, mano galva, pernai neparodė savo tikrojo potencialo. Taip, Lance kartais blyksteli, tačiau dažniau tiesiog beviltiškai atiduoda pozicijas lenktynių eigoje, kurias gana neblogai iškovoja starte. Turint omeny, kad Lawrence tikslas sūnų padaryt F1 čempionu, tai… Sėkmės jo komandos draugams važiuojant antrarūšėm strategijom ir dengiant jaunėlio užnugarį. Nes tikrai tėvukas kišantis milijonus į komandą suinteresuotas kažkieno kito WDC. Sūnų mylėti reikia, bet čia ne mokyklos spektaklis kur visi gauna medalį už dalyvavimą. Čia medalį reikia užsitarnaut.

Beje, Aston Martin lenktyniavo F1. Prieš 60 metų. Taškų neiškovojo, atrodė silpnai. Nauja reinkarnacija tikrai atvažiuos taškuose, gal net ir iki podiumo nusikas. Tačiau jeigu komanda nedirbs vienodai gerai su abiem savo lenktynininkais, tai kaip Vettel važiuoja nejausdamas palaikymo – matėm pernai. Tragiškai. Įtariu, kad šiemet situacija kartosis. Lawrence nori trečios vietos konstruktorių įskaitoje. Norėti gerai, bet tokių norinčių ir daugiau yra.

4. Scuderia Ferrari Mission Winnow

Dar ne šiemet.

Vienu sakiniu

Scuderia pagaliau pagamino kažką panašaus į Ferrari F1 variklį. Kažkiek aplopė savo aerodinamiką. Bandymuose įsuko nemažai kilometrų ir atrodo viskas bent jau veikia neblogai. Tik šiek tiek trūksta greičio. Bet visada yra kiti metai.

Ferrari vietoje užgesusio Vettel paėmė liepsnojantį Carlos Sainz, šalia kito jauno talento Leclerc. Bus įdomu stebėti kaip šie du pilotai pasiskirstys vaidmenimis trasoje. Carlos neateina į Nr. 2 piloto rolę. Idealus variantas Ferrari ir pačiam Carlos – Nr. 1,5. Pusantrinio piloto darbas – būti šalia Nr. 1, tačiau savo greičiu jam negrąsinti. Na, pasiimti vieną kitą pergalę galima, bet tik tiek. Kažin ar bus Schumacher – Barrichello dinamika. Jeigu Carlos pavyks permušti Charles pirmose keliose lenktynėse, kaip tas pats Leclerc padarė su Sebastian Vettel – F1 gali sulaukti naujos ispaniškos super-žvaigždės ir šiek tiek kibirkščių tarp bolidų trasoje. Ar taip bus – vat ir bus šio sezono intriga. Aš nelabai tikiu, bet, manau, kad nei Charles paliks Nr. 1 postą, nei Carlos savo reputaciją susidirbs bet stebėti kaip jiems seksis bus įdomu.

Ko trūks Ferrari iki 3 vietos? Šiek tiek greičio. Nors raudonosios komandos pilotą ant podiumo tikrai pamatysime. Gal net ir abu tose pačiose lenktynėse. Mano supratimu Ferrari progresui trukdo pastovus politikavimas koncerno lygiu ir Mattia Binotto netvirta kėdė. Beprotybė keisti Mattia kitu koncerno pasitikėjimą turinčiu vadovu dabar, tačiau beprotybė ir jį pasilikti. Atrodo, kad Ferrari vienintelė išeitis leisti Mattia tvarkytis savarankiškai, o ne pastoviai kviestis ant kilimėlio Maranello. Arba tiesiog paprašyti Arrivabene grįžti ir neknisti jam proto.

3. McLaren F1 Team

Pakeliui link viršūnės.

Vienu sakiniu

Prieš kelis sezonus McLaren buvo Williams gylio duobėj. Pernai aš netikėjau, kad jie sugebės išlaikyti kilimo trajektoriją, tačiau paskutinėse lenktynėse McLaren išplėšė 3 konstruktorių vietos įskaitą. Ne viskas rožėmis klota. Siekiant išlaikyti šį pasiekimą reikia toliau inovuoti. Panašu, kad McLaren rado gudrų sprendimą kaip padidinti difuzoriaus efektyvumą pajungiant tam tikras galinės pakabos detales. Jei mus ko ir moko F1 istoriją, kad visi pasiteisinę sprendimai per lenktynes ar dvi atsiduria ant lyderiaujančių komandų bolidų, o paskui pasiekia ir visą peletoną. Be to bolido gale sau vietą rado ir AMG variklis, pakeitęs pernai naudotą Renault.

Naujienos ir pilotų tarpe. Vietoje į Ferrari išleisto Carlos Sainz, kitas keliautojas per komandas – Daniel Ricciardo. Šalia jo (jau) komandos senbūvis trečią sezoną pradedantis McLaren jaunųjų pilotų akademijos auklėtinis – Lando Norris. Tikėtis didelės draugystės tarp Daniel ir Lando nereikėtų, abu jie turi savų užduočių. Daniel pateisinti savo reputaciją ir atvežti bent jau podiumą, jei ne pirmą post-Dennis eros pergalę. Lando – pagaliau laimėti prieš savo komandos draugą. Mano supratimu, Daniel yra geriausias pilotas, kuris nevažiuoja tradicinėse Didžiojo 3 komandose. Ir tai yra tiek komplimentas, tiek priekaištas bitėdžiam barsukui. Manau, kad abu pilotai savo užduočių imsis atsakingai, Daniel paims viršų, tačiau tokio dominavimo kaip prieš Ocon tikrai nebus. Lando tobulėja, tačiau jam permušti Ricciardo šansų yra, tačiau labai maži.

Trečią vietą McLaren skiriu avansu. Tačiau jie iš visų vidurio komandų savo darbu įrodė, kad yra pasirengę pagaliau grįžti į kelią, kurį pametę turbo-hibridinėje eroje – kovoti dėl podiumų, pergalių ir galų gale čempionų titulų. Jeigu tik su finansais viskas bus gerai, nes būtent finansai, nepaisant visų gražių istorija, nėra McLaren stiprioji pusė. Kaip ir Mercedes variklis. Nepaisant to ką sako viešai, nei vienas gamintojas nenori pralošti savo klientei. Galite paklausti Cyril kaip jam sekėsi pralošinėti savo klientams visus sezonus kiek jis vadovavo komandai ir kuo tai jam baigėsi.

2. Red Bull Racing

RB16B, lucky for some?

Vienu sakiniu

Bahreine Red Bull atrodė triuškinamai stiprūs. Atsimenat kas dar taip atrodė? Ferrari 2018 metais. Ir visos iliuzijos sudužo pirmo etapo kvalifikacijoje. Taip, Red Bull šiemet, panašu, pagaliau dirbdami ties ta pačia šasi antrus metus sugebėjo sulipdyti greitą ir patikimą paketą. Taip, Honda atvežė variklį, kuris gali pagaliau kaip lygus su lygiai varžytis šalia kitų gamintojų (fantastinis pasiekimas, žinant kiek vėliau Honda pradėjo savo projektą F1).

Pilotų fronte Marko turėjo pripažinti, kad jo jaunųjų talentų prūdelis stipriai nusekęs ir reikės pagalbos iš šalies. Ta pagalba iš šalies – Sergio Perez, prieš tai gana skandalingai netekęs vietos Racing Point, nors turėjo galiojančią sutartį. Nėra to blogo, kas neišeitų į gerą? Galbūt. Tai Sergio antras karjeros šansas varžytis top komandoje. Tik jis į ją kviečiamas ne būti pagrindiniu vairuotoju, o prisidėti prie komandos taškų kraičio rinkimo ir bent jau atvažiuoti pastoviai ketvirtas. Arba antras, jei jau Red Bull tikrai tikrai toksai geras, kaip kalbama po bandymų. Apie Max Verstappen nėra ką daug kalbėti. Manau, kad jis mažiausiai toks pats geras, jei ne geresnis nei Lewis Hamilton. Taip, karjeros pradžioje buvo nesubrendęs vairuotojas, bet jis toks ir buvo. Naivu tikėtis brandos iš 17-mečio. Ne tai, kad 23 metai yra brandos apogėjus. Tačiau Max karjeros trajektorija vis dar kyla ir šiemet turėtų būti geriausias šansas sudalyvauti tikroje kovoje dėl čempiono titulo, o ne tik kovoti dėl antros vietos. Tai rimtas iššūkis, įdomu kaip jam seksis su juo tvarkytis.

Ar realu tikėtis Red Bull pergalės šiemet? Tikriausiai realiausia nuo tada, kai paskutinį kartą Christian Horner kėlė konstruktorių įskaitos nugalėtojų įskaitos taurę, o Vettel – vairuotojų. Tam reikia ne tik Red Bull puikaus darbo, tačiau ir Mercedes fundamentalios nesėkmės kuriant praeitų metų bolido šiųmetę versiją. Tačiau kova bent jau turėtų būti ir kažkiek priminti 2018 metų Ferrari ir Mercedes kovą. Galbūt kova dėl titulų (ar bent vieno iš jų) nusikels į paskutinį čempionato etapą. Tačiau Red Bull visada pasitiki savo jėgomis, o atvykę į pirmo etapą kvalifikaciją pamato, kad vėl reikės visą sezoną vytis varžovus, kad metų gale išvargtų vieną, kitą pergalę. Red Bull naudai šiemet aerodinamikos taisyklių pakeitimas, kuris, spekuliuojama, turėtų būti palankesnis high-rake koncepcijos (kurios pionieriai yra tie patys Red Bull) bolidams, nei low-rake (čempioniški Mercedes). Bet nepaisant to, kad Red Bull pagaliau turės stipriausią pilotų porą nuo Ricciardo/Verstappen laikų, geriausią Honda variklio versiją ir palankią aerodinamikos koncepciją, vistiek Mercedes sezono gale turbo-hibridinę erą užbaigs sausu 8-8 abejose įskaitose.

1. Mercedes-AMG Petronas F1 Team

Problemos F1 rojuje?

Vienu sakiniu

Mercedes priešsezoniniuose bandymuose slapukauja – spekuliuojama, kad visada važiuoja pilnu degalų baku ir nerodo savo tikrojo potencialo. Tačiau šiemet Mercedes bolidai ne tik buvo įprastai lėti, tačiau ir neįprastai nepatikimi. Pernai metais Barselonoje Mercedes taip pat turėjo problemų, ypač jėgainės fronte. Šiemet tos pačios su jėgaine susijusios problemos tiek pagrindinę komandą, tiek klientes laikė uždarytas boksuose ilgiau, nei komandos norėtų. Neįprastai ilgai truko ir derybos tiek su Toto Wolff, tiek su Lewis Hamilton – dviem esminiais Mercedes pergalių kalviais pastaraisiais metais. Brackley stabilumo laivelis, atrodo, įplaukė į permainingus vandenis: pasikeitė akcininkų struktūra – dabar lygiomis dalis komanda priklauso Daimler, Ineos ir Toto. Tas pats Toto nori šiek tiek nutolti nuo komandos valdymo. Mercedes per metus nenusiridens į lentelės dugną, tačiau, gali būti, kad tokios struktūros turbulencijos gali turėti įtakos komandos pajėgumui trasoje.

Pilotai jau 5 metus išlieka patys: etatinis čempionas Lewis Hamilton ir etatinis norėtojas juo tapti – Valtteri Bottas. Ar šiemet kažkas keisis? Bandymuose Lewis neatrodė patenkintas bolido darbu taip, kaip jo įprastai prastesnis komandos draugas. Ar tai pavojaus signalas Mercedes? Ar tiesiog įprastinis lėtas Lewis sezono startas ir klaidų paieška bandymų metu? Tikėtina, kad taip. O galbūt Lewis bolidas netinka taip, kaip jo komandos draugu? Taip irgi gali būti, nors ant šitos versijos pinigų nestatyčiau. Šiame sezone Valtteri, tikriausiai, vairuos pajuodusias strėles paskutinį kartą ir turės paskutinį šansą įrodyti, kad yra pajėgus iškovoti čempiono titulą. Ar jam tai pavyks? Vargiai. Jei nepavyko 4 metus iš eilės, kodėl 5 mėginimas turėtų būti geresnis? Lewis turi tikslą, nors viešai tą, žinoma, neigia, tapti statistiškai geriausiu F1 lenktynininku. Ir šiemet puikus šansas tai padaryti. Kitas tikslas, bet čia jau spekuliacijos, išsiaiškinti kuri komanda naujoms taisyklėms pasiruoš geriausiai ir ten sau atrasti vietą ateinančiam sezonui. Gali būti, taip pat, kad Mercedes naujai erai yra nusprendusi atversti naują lapą, įteikti padėkos Twitterius savo pilotams ir naujas taisykles pradėti su visiškai šviežia pilotų pora. Bet čia jau žiūriu labai toli į ateitį.

Manau, kad, visgi, Mercedes iškovos čempionų titulus abejose įskaitose, tačiau tai bus sunkiausiai iškovoti titulai modernioje Mercedes istorijoje. Gali atsitikti netgi taip, kad Mercedes nesugebės išspręsti savo jėgainės bėdų iki sezono starto ir vietoje geltonųjų arbatinukų turėsime rūkstančius Mercedes šešiapuodžius. Taip, galima jėgaines tobulinti sezono eigoje patikimumo pagrindais, tačiau prarasti taškus projektuojamoje artimoje kovoje su Red Bull nėra idealus scenarijus, kol bus pristatyta „patikimesnė“ versija. Mercedes vis dar favoritai, tačiau ne tokie stiprūs kaip anksčiau ir tai nėra garantuotas statymas sezonui dar neprasidėjus.

Ir dar. Visos komandos šiemet turės operuoti po išlaidų kepure ir turės apribotus resursus bolido kūrimui (darbo laikas vėjo tunelyje ir CFD apribotas, daugiausiai laiko gaunant prasčiausiai praeito sezono komandai). Mercedes, Red Bull ir Ferrari buvo vienintelės komandos, kurios pernai šią kepurę viršijo. O dar artėja nauja era, kuriai pasiruošti taip pat reikia. Tad tiek Mercedes, tiek Red Bull turės labai atidžiai paskirstyti tiek savo finansus, tiek turimus apribotus resursus sezono eigoje ir įvertinti kas svarbiau – kova dėl čempiono titulo šiemet ar teisingos koncepcijos sukūrimas ateinantiems keliems metams.

Outro

Šitie spėjimai, kaip visada, yra sofos bulvės sapalionės. Daugiausiai paremtos nuojauta, pletkais ir kažkiek įvykiais trasoje per bandymus. Šiemet tikiuosi artimos kovos. Galbūt sulauksiu kažko panašaus į legendinius 2012 metus. Bet bus gerai ir 2018 pakartojimas. F1 sezonas prasideda šį savaitgalį ir komandų pajėgumus matysime jau kvalifikacijoje.

Išsamią, duomenimis paremtą ir smagiai skaitomą bandymų apžvalgą rasite pas AF1.

Visas lenktynes Lietuvoje tiesiogiai galite žiūrėti tik internetu per F1 TV Pro (pats naudoju, man veikia, patinka, kad yra visos sesijos su visais pakartojimais ir Sky kometavimu) arba per VIAPLAY (šitų nebandžiau, nieko negaliu pasakyt, startavo prieš nepilną mėnesį).

Tinklalaidė priduso, nežinau ar atsigaus. Reikia susirasti mikrofoną ir laiko.

Tikiuosi F-vienas tinklalaidė bus, nepaisant Kaikario problemų darbe.

Lenktynių apžvalgos gal ir bus, bet reikia susirasti man priimtiną formatą, kad nereiktų paskirti visos dienos rašant. Greičiausiai bus kažkoks greitas sąrašiukas komentaro tipo. Jeigu bus. Jokių pažadų šiemet.

Gero sezono starto ir viso sezono!

race1.lt

2 Replies to “Ar Red Bull sparnai aplenks Mercedes strėles? F1 bandymų sofos ekpertizė”

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Apie šį tinklalapį

Ši vieta puikiai tinka pristatyti save ir savo tinklalapį, arba įrašyti kas jį sukūrė.

Toliau naudodamiesi tinklapiu sutinkate, kad bus naudojami slapukai (cookies). Daugiau informacijos

Slapukų (coookies) nustatymai šiame tinklalapyje nustatyti „leisti slapukus“ tam, kad būtų pasiektas geriausias įmanomas naršymo potyris. Jeigu tęsite naudojimąsi šiuo tinklalapiu nekeisdami savo slapukų (cookies) nustatymų arba paspausdami „Sutinku“ apačioje, tuomet jūs sutinkate su tokiais nustatymais.

Uždaryti