Site Loader

2020 metų Formulės 1 sezonas dėl COVID-19 pandemijos nutrūkęs Australijoje kovo 13, penktadienį, prasidėjo Austrijoje liepos 3, penktadienį. O, kad komandos per daug nesimakaluotų, kitas etapas įvyks toje pačioje Red Bull Ring trasoje už savaitės, tik vadinsis jau Štyrijos, o ne Austrijos, Grand Prix. Ir tai, beje, pirmas kartas F1 istorijoje, kai lenktynės vyks du kartus iš eilės toje pačioje trasoje tame pačiame sezone.

Lenktynių savaitgalis be žiūrovų ir sumažintu iki 80 narių komandos personalu prasidėjo neįprastai ramiai net ir penktadienio treniruotėms: pagrindinėje tribūnoje blaškėsi tik Ted Kravitz iš Sky sports kanalo, tribūnų kėdes dengė reklaminiai tentai, o artimiausi sirgaliai veiksmą trasoje stebėjo nuo kalno papėdės už gerų poros kilometrų nuo pačios trasos.

Ar žiūrovų trūkumas turi įtakos lenktynininkams? Ne. Ar turi įtakos atmosferai padoke? Taip, kažkiek. Visų pirma padokas atrodo, lyg apleistas. Nors, iš esmės, su lenktynėmis dirbančių žmonių skaičius ne tiek esmingai ir pasikeitė, neliko tik viso F1 cirką lydinčio enturažo: kviestinių svečių, žiūrovų su VIP bilietais, krūvos įvairaus plauko media atstovų ir kitų žioplinėtojų. Jeigu kažkas norėjo pamatyti kaip atrodo gryna F1 tai dabar turi puikią progą – beveik lygiai taip pat kaip ir žemesnės formulės kategorijos, tik su daugiau mechanikų.

Tad kaip komandos sekėsi lenktyniauti šioje tik į lenktynes susitelkusioje F1 versijoje?

Mercedes (VB – 1, LH – 4)

Juodai perdažytas Mercedes iš pažiūros dominavo viso savaitgalio metu: pirmos dvi pozicijos visose laisvose treniruotėse, taip pat bene pusės sekundės persvara kvalifikacijoje prieš artimiausią varžovą iš Red Bull. Valtteri Bottas (VB) paėmė pirmą pandeminio sezono pole poziciją, tiesa Lewis Hamilton (LH) aplenkė viso labo 0,012, o paskutinio bandymo metu VB dar ir padarė klaidą, dėl kurios LH, tikėtina, negalėjo pagerinti savo laiko, o vėliau dar gavo ir trijų starto pozicijų baudą. Tiesa, LH, baudą gavo ne iš karto. Red Bull peržiūrėjusi 360 laipsnių kameros vaizdą iš Hamilton bolido pastebėjo, kad po Valtteri ekskursijos už trasos ribų Lewis nesumažino grečio nors buvo mojuojama geltonomis vėliavimomis (o greičiau švietė geltonas vėliavos kvadratėlis) trasoje.

Lenktynių dieną Valtteri pirmavo visas lenktynes nuo pat lenktynių starto, ir iki didžiojo šalmo (Grand Chelem verčiasi ne visai taip, bet didysis kirtis kažkaip nelabai skamba) pritrūko tik greičiausio rato, kurį iš jo pavogė Lando Norris. Tiesa, pergalė neatėjo lengvai, nes Mercedes komanda gana anksti pastebėjo, kad Mercedes varikliui nepatinka agresyvūs Austrijos trasos kelkraščiai, kurie negyvai užkrato vieną iš variklio jutiklių, o tai turi įtakos pavarų dėžės darbui. Iš komandos garažo kelis kartus ėjo raginimai lenktynininkams saugoti techniką ir navažiuoti už trasos ribų. Lenktynininkai galų gale sukluso, kai savo ausinėse išgirdo legendinę šaltą prakaitą varantį balsą ir frazę „…it’s James…“. Juodųjų strėlių pilotams pagaliau tapo aišku, kad problema rimta ir kelkraščiai buvo palikti ramybėje.

Valtteri suvažiavo jeigu ne tobulą, tai tikrai vieną geresnių savaitgalių – laimėta kvalifikacija, pagerintas Austrijos trasos rekordas, lenktynėse sėkmingai apsiginta nuo 6 kartus pasaulio čempiono, 3 kartus sėkmingai pratęstos lenktynės po saugos automobilio fazės ir pelnyta pergalė. Tiesa, jeigu ne komandos nerimas dėl bolido sveikatos ir nurodymai tausoti variklį, Lewis buvo pasirengęs lyderio poziciją pasiimti sau nedelsiant, nors nežinia kiek Valtteri būtų kooperavesis tokiam manevrui – sezono pradžioje, tikėtina, kad ne itin.

Kalbant apie Lewis – tai savaitgalis nesiklostė taip tobulai, kaip jo komandos draugui. Kvalifikacijoje nusileista per šimtąsias sekundės dalis, prieš pat startą dar gauta ir trijų starto pozicijų bauda. Kalbėti reikėjo trasoje. Tačiau, kaip jau įprasta, Lewis vejantis atsiranda šioks toks nervingumas ir skubėjimas. Ir po trečios saugos automobilio fazės Lewis padarė Braziliją – iškirto Alex Albon. Alex nepadarė nieko blogo, kaip tik padarė viską beveik tobulai, kol jo svajonės apie pergalę nenutraukė Lewis. Bumpt, suktukas – Alex paskutinis, Lewis gauna 5 sekundžių baudą. Vieną kartą tai gali būti atsitiktinimumas, bet du kartus? Manau Lewis žinojo ką daro. Mercedes galėjo išsaugoti 1-2 podiumą, leisdama Lewis aplenkti Valtteri ir susikurti bent 4 sekundžių pranašumą. Tačiau to nepadarė. Kodėl? Tai žino tik Toto. Rezultatas – 4-a Lewis vieta su šiai dienai greičiausiu, jei ir kiek lepiu, bolidu.

Ferrari (CL – 2, SV – 10)

Komanda iš Maranello, skirtingai, nei jų aršiausi varžovai iš Brackley viso savaitgalio metu atrodė blankiai. Ir čia švelniai tariant. Šalto dušo srovė sustiprėjo kvalifikacijoje, kai Sebastian Vettel (SV) nesugebėjo patekti į paskutinę kvalifikacijos dalį, ir liko 11-as, o Charles Leclerc (CL) spėjo pagriebti paskutinį bilietą, ir galų gale iškovoti 7-ą startinę poziciją. Mattia Binotto pakomentavo, kad Ferrari po Barcelona bandymų pastebėjo, kad visa bolido koncepcija neveikia ir dabar komanda intensyviai dirba ties B bolido versija, kurią turėtų atsivežti į Vengriją, o į Austriją atsivežtas Australijai skirtas bolidas. Tiesa, klausimas, ar dėl greičio kaltas bolidas, ar naujas Ferrari variklis, sukurtas po to, kai FIA rado tam tikrų, tačiau taip ir konkrečiai neatskleistų, neatitikimų praeitų metų jėgainėje. Jeigu tikėti kvalifikacijos greičiu, tai Ferrari reikia vaistų ir reikia greitai. Ar tie vaistai bus Vengrijoje – pamatysime. Ai, ir ant Ferrari aprangos ir bolidų neliko Weichai lipdukų – Kinijos rėmėjas tyliai pasitraukė. Komanda dabar konstruktorių įskaitoj nepelnytai trečia. Bet jei sugebės tinkamai atnaujinti bolidą, panašu, kad šioje vietoje gali išlikti viso sezono metu. Apie čempiono titulą šiemet, atrodo, gali tekti pamiršti.

Charles Leclerc lenktynėse turėjo nemažai darbo kovojant su komandomis peletono viduriuke. Po starto CL važiavo 7-as ir nebuvo matyti didesnių prošvaisčių greičio prasme aplenkti priekyje važiuojančius Lando Norris McLaren ar Sergio Perez Racing Point. Saugos automobilis, po saugos automobilio, greitesnių varžovų problemų priekyje Charles važiuodamas disciplinuotai ir nedarydamas klaidų raudoną bolidą sugebėjo už ausų atitempti iki podiumo pozicijos, kuris šiose lenktynėse jam tikrai nepriklausė. Liūdna Ferrari forma ir puikus rezultatas. Normaliomis aplinkybėmis, deja, apie finišą kalbėti neverta.

Sebastian Vettel visas savaitgalis telpa į tą vieną liūdną tašką. Sebastian vėl padarė suktuką, kuris dabar jau neabejotinai tapo jo liūdnu firminiu ženklu. Lenktynėse aplenktas tik greitas turistas Nicholas Latifi. Meh. Vienos lenktynės dar ne pavasaris, bet, panašu, kad Sebastian ruduo ne už kalnų. Ir nesvarbu koks bolido greitis, Sebastian toliau daro tas pačias klaidas, kurių jau seniai turėjo išmokti nebedaryti.

McLaren (LN – 3, CS – 5)

Nepaisant visų finansinių audrų, komanda iš Woking atvažiavo į lenktynes puikiai pasiruošusi, tiek, kiek gali pasiruošti komanda vidutiniokė su vidutiniu biudžetu. Komanda toliau progresuoja, ir savo greičiu Austrijoje buvo, ko gero, trečia greičiausia komanda. Dėka puikaus pilotų pasirodymo komanda po Austrijos etapo žengia antra konstruktorių įskaitoje. Tiesa, šią poziciją išlaikyti viso sezono metu bus praktiškai neįmanoma, tačiau ketvirta vieta atrodo įmanomas pakartoti rezultatas, o jei Ferrari bėdos tęsis – galima pabandyti pasiekti ir trečiąją. Ir, mano subjketyviu vertinimu, tai geriausia šių lenktynių komanda.

Lando Norris (LN) kvalifikacijoje pasinaudodamas oro maišu iškovojo 4-ą vietą, o lenktynės pradėjo 3-as, dėl LH baudos. Starto metu McLaren paprastai turi sukaupę potencijos kovoti su greitesniais už juos bolidais, tad Max Verstappen turėjo darbelio pirmame rate ginantis nuo įkyraus brito. Tačiau McLaren greitai išskvėpė ir praleidęs į priekį Mercedes ir Red Bull Lando kontroliavo savo F1.5 lyderio poziciją, už savęs laikydamas Sergio Perez, kurios vos neprarado mechanikams kiek užtrukus su rato prisukimu boksuose. Galų gale Sergio vietą iš Lando atsiėmė, tačiau ilgai pozicija džiaugtis neteko. Lando šlovės akimirka atėjo paskutiniame rate, kai jis ne tik pavogė iš Valtteri Bottas greičiausią ratą, tačiau ir trečią Lewis Hamilton vietą ant podiumo. Puikios jaunojo brito lenktynės ir signalas Carlos, kad Lando greitį kvalifikacijoje moka paversti taškais lenktynėse.

Carlos Sainz važiavo visas lenktynes gerai, bet tiesiog ne taip gerai kaip jo jaunasis komandos draugas. Trasoje lenktynes McLaren baigė vienas paskui kitą, tačiau šiose lenktynėse aiškiai pasimatė, kad gera kvalifikacija, ypač tarp panašaus pajėgumo komandų gali lemti skirtumą tarp gero arba labai gero finišo.

Racing Point (SP – 6, LS – DNF)

Rožiniai Mercedes, (T)Racing Point tokių pravardžių susilaukė Silverstone komanda už RP20 bolidą, kuris atrodo kaip nesantuokinis Mercedes W10 brolis. Komandos nerimsta dėl tokio sprendimo, bet kol kas apie protestus negirdėt. Savaitgalio pradžia komandai prasidėjo neblogai, laisvosiose treniruotėse komanda atrodė stipriai, kvalifikacijoje abu pilotai pateko į trečią kvalifikacijos dalį, kur Sergio Perez (SP) užėmė gana aukštą 6-ą vietą, o Lance Stroll (LS) tradiciškai kvalifikavosi prasčiau ir turėjo tenkintis 9-a vieta.

Sergio važiavo solidžias lenktynes, vienu metu buvo pakilęs iki puikios 3-os vietos, tačiau galų gale turėjo pripažinti McLaren pilotų pranašumą. Kopija, visgi, leidžia varžytis aukštame lygyje, bet iki McLaren originalo kiek trūksta, nors prieš sezoną spėjau, kad bus atvirkščiai. Panašu, kad Sergio turi įrankį kovoti su stipriausiomis vidutiniokėmis, tik įdomu ar tie reti atnaujinimai leis Racing Point išsilaikyti aukštame lygyje toliau.

Lance Stroll, gi, tuo tarpu, važiuoja taip atsargiai ir taip beviltiškai ginasi, kad nepaisant to, kad bolidas yra gana pajėgus, tačiau vidurio ekipų mėsmalėj taip lengvai atidavinėjant pozicijas finišuot finišuosi, bet kažin ar tai atneš daug taškų į komandos bendrą kasą, o kartu ir į savo asmeninę įskaitą. Nekokias lenktynes Lance užbaigė dėl Mercedes jėgainės problemų garaže.

AlphaTauri (PG – 7, DK – DNF)

Red Bull B komanda greičiu kol kas nespindi, ir užima vietą tuoj už geriausių vidutiniokių. Bet toks šios ekipos darbas -suteikti neblogą paketą jauniems Red Bull akademijos pilotams, nors dabartinį sąstatą laikyti jaunaisiais pilotais jau kiek drąsu. Kvalifikacijoje pilotai užėmė neblogas 12-13 vietas.

Pierre Gasly (PG) ir Daniil Kvyat (DK) lenktynių nelabai atsimenu, lenktynių režisieriai per daug dėmesio į juos neatkreipė, neatkreipiau ir aš. Panašu, kad pilotai važiavo savo lenktynes, su ta technika, kurią turi. Jei Pierre sugebėjo susirinkti neblogus taškus, tai Daniil priešpaskutiniame rate pasidavė galinė važiuoklė, o kartu baigėsi ir DK lenktynės. Austrijos trasa negailestingai toliau pildė savo aukų sąrašą.

Renault (EO – 8, DR – DNF)

Renault sprendimas tobulinti praeitų metų bolidą, bent jau Austrijoje nedavė tokių rezultatų, kaip pagrindinių varžovų McLaren. Renault murkdosi vidurio komandų pelkėje. Kvalifikacijoje Daniel Ricciardo (DR) šiaip ne taip prasibrovė į paskutinę kvalifikacijos dalį, kur liko 10-as, Esteban Ocon (EO), gi, teko tenkintis 14-a.

Daniel Ricciardo – startavo 10-as, buvo aplenktas Sebastian Vettel ir baigė lenktynes dėl mechaninio gedimo. Plačiai šypsotis australui šiose lenktynėse visiškai nebuvo dėl ko.

Esteban Ocon – pirmose lenktynėse po grįžimo iškovoti taškai, bet akivaizdu, kad Esteban dar reikia pasitempti iki Daniel, stipriai nusileista tiek kvalifikacijoje, tiek lenktynėse. EO turi dar kelis etapus įsibėgėti, bet pradžia nedžiugina.

Alfa Romeo (AG – 9, KR – DNF)

Jeigu žiūrėti į viso savaitgalio rezultatus, tai Alfa Romeo turi pagrindo džiaugtis taškais, nes kvalifikacijoje bolidas buvo niekur. O tiksliau – 18 ir 19 vietos. Aplenktas viso labo tik debiutantas, nelabai aukštai kotiruojamas, Nicholas Latifi. Demonstruojant tokią formą taškus bus sunku rinktis, tad šie 2 taškai gali ilgam būti vieninteliais Alfa taškų krepšelyje.

Antonio Giovinazzi (AG) – apsilenkė George Russell Williams ir problemų kamuojamus Haas. Kaip ir OK, bet akivaizdu, kad Alfa labiau Beta šitam sezone. Tai, kad Antonio viso savaitgalio metu buvo greitesnis už Kimi geras ženklas jam, nors apie Kimi formą spręsti labai sunku.

Kimi Raikkonen (KR) – viso savaitgalio vinis – pamestas ratas išvažiuojant iš paskutinio posūkio ir užbaigtos lenktynės. Visiškai nieko įspūdingo iš paskutinio Ferrari čempiono.

Williams (NL – 11, GR – DNF)

Williams pagaliau ne beviltiškai paskutiniai. Kvalifikacijoje George Russell (GR) aplenkė abi Alfa Romeo ir užėmė visai neblogą 17-ą vietą, Nicholas Latifi (LF), tuo tarpu be klausimų – 20-as. Pozityvumo suteikia, kad Williams iki antros kvalifikacijos dalies pritrūko poros dešimtųjų sekundės dalių.

Nicholas Latifi – akivaizdžiai lėtesnis iš dviejų Williams pilotų. Lenktynėse stengėsi nesimaišyti nei sau, nei kitiems po kojomis ir prašau – nors ir paskutinis, bet finišas pasiektas, jei dar kažkas priekyje būtų nefinišavęs, būtų ir taškelis įkritęs.

George Russell – greitesnis kvalifikacijoje, bet labai prastas startuojant. Nežinau ar čia bolido kaltė, ar pačio George, bet starte nusirito iki 19-os vietos, praleisdamas abu Alfa Romeo į priekį. Lenktynėse, tiesa, sugebėjo palaikyti tempą su Alfa Romeo ir Haas lenktyninkais, ir jei ne techninės problemos gal būtų ir tą paskutinį tašką nuraškęs.

Red Bull (AA – DNF, MV – DNF)

Oh, dear. Helmut Marko išsimušė dvi lenktynes Austrijoje, kur pastaraisiais metais Red Bull buvo pakankamai stiprūs, kad kovotų ir iškovotų pergales. Kalbėta apie pergalingą bolidą nuo pat sezono starto. Atrodė, kad gerųjų pasakų scenarijus pats rašyte rašosi. Tačiau, prasidėjus lenktynių savaitgaliui niekas negalėjo pasivyti Mercedes, taip pat ir Red Bull. Yla iš maišo pradėjo lįsti kvalifikacijoje, kur pasirodė, kad Mercedes toliau dominuoja lyg niekur niekur, o Red Bull yra antra greičiausia ekipa ir reikia labai palankių aplinkybių, kad galėtų kovoti dėl pergalių. Max Verstappen (MV) – 3 vieta kvalifikacijoje ir 2 starto pozicija, Alex Albon (AA) – 5-as, ir 4-as starte. Red Bull išsizyzė baudą LH, kad MV galėtų startuoti antras. Bet, vat, maždaug čia viskas pradėjo dardėti žemyn. Iki katastrofiško rezultato – dvigubo DNF.

Max Verstappen viską savaitgalio metu atliko gerai. Daugiau-mažiau. Startavus vidutinio mišinio padangomis vietoj kovos su VB teko kovoti su LN, tačiau išsprendus problemas su McLaren bent jau antra vieta atrodė gana tvirtai olando rankose. Iki 11 lenktynių rato, kur keisdamas variklio nustatymus MV kažką suktelėjo ne taip ir bolidas perėjo į avarinį režimą. Trūkčiodamas Max šiaip ne taip nusigavo iki komandos garažo, tačiau tai buvo viskas. Nežinia ar MV galėjo pretenduoti į pergalę, bet vieta ant podiumo buvo beveik garantuota. Apmaudus sezono startas skrajojančiam olandui.

Alex Albon (AA) toliau sunkiai sekasi prilygti savo komandos draugui. Kvalifikacijoje ir lenktynėse matėsi, kad Alex stengiasi iš visų jėgų, bet ši trasa jam nepaklūsta. Starte gana greitai buvo aplenktas LH, tad geriausia ko galėjo tikėtis Alex normaliomis sąlygomis – 4-a vieta. Viskas pasikeitė po antros saugos automobilio fazės, kai Alex vietoj savo penešiotų kietų padangų užsidėjo minkšto mišinio padangas ir po lenktynių atnaujinimo bandė išnaudoti padangų pranašumą prieš padangų nekeitusius Mercedes pilotus, pirmiausia LH. Ir viskas atrodė gerai, kol LH priekiniu ratu nekliudė galinio Alex rato ir pastarasis vietoj antros vietos ir galimybės kovoti dėl pergalės gavo paarti apsaugos zonos žvyrą ir nukristi iki paskutinės vietos. O galų gale ir visai baigti lenktynes garaže. LH gavo 5 sekundžių baudą, bet tai menka paguoda AA, kuris turėjo visus šansus iškovoti pirmą pergalę.

Haas (RG – DNF, KM – DNF)

Haas atrodė geresnė iš Ferrari klienčių, bet tai menka paguoda, kai kvalifikacijoje Kevin Magnussen (KM) nepateko net į antrą dalį ir lenktynes pradėjo 16-as, o Romain Grosjean (RG) komandos draugą aplenkė tik viena vieta ir startavo 15-as. Bolidas ir vėl turi fundamentalių problemų, šį kartą su stabdžiais. Abu pilotai lenktynes baigė dėl su stabdžiais susijusių gedimų.

Kitą savaitę vėl tos pačios komandos lenktyniaus toje pačioje trasoje. Viena vertus komandoms nereikia savo mantos pakuotis ir kraustytis į kitą etapą, kita vertus laiko atlikti reikšmingus pakeitimus taip pet ne per daugiausiai. Viena aišku, kad tikėtis tokio pačio rezultato negalima. Austrijos trasa linkusi laužyti bolidus, tad jei lenktynininkai lenktyniaus taip pat agresyviai, bus taip pat nemažai nefinišavusių. Kortas dar labiau sujaukti gali lietus, kuris šį savaitgalį aplenkė F1 dalyvius, tačiau nėra retas Štyrijoje.

race1.lt

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.

Apie šį tinklalapį

Ši vieta puikiai tinka pristatyti save ir savo tinklalapį, arba įrašyti kas jį sukūrė.

Toliau naudodamiesi tinklapiu sutinkate, kad bus naudojami slapukai (cookies). Daugiau informacijos

Slapukų (coookies) nustatymai šiame tinklalapyje nustatyti „leisti slapukus“ tam, kad būtų pasiektas geriausias įmanomas naršymo potyris. Jeigu tęsite naudojimąsi šiuo tinklalapiu nekeisdami savo slapukų (cookies) nustatymų arba paspausdami „Sutinku“ apačioje, tuomet jūs sutinkate su tokiais nustatymais.

Uždaryti