Site Loader

Renault sugrįžimas į Formulę 1 paremtas ilgalaikiu planu, pagal kurį komanda jau dabar turėjo reguliariai kovoti bent jau dėl podiumų. Realybė tokia, kad komanda nors ir stabiliai progresavo, tačiau pernai progresas čempionato pozicijų prasme sustojo. Ir pačiu nemaloniausiu būdu – gamyklinę komandą aplenkė jos klientė McLaren. Tiesa, komandos greitis liko panašus į praėjusių metų, tačiau problema formulėje tokia, kad jei tu stovi vietoje, reiškia, kad tu judi atgal.

Šios ilgalaikės strategijos metu Renault tikėjosi, ne tik gerinti savo bolido pajėgumą bet ir atnaujinti savo vairuotojų parką. Praeitiems metams buvo (už brangiai) nusamdytas Red Bull visata nusivylęs ir nenorėjęs groti antru smuiku Daniel Ricciardo, kuris prisijungė prie stabiliai vidutiniško Nico Hulkenberg. Stabilus Nico vidutiniškumas lėmė, kad pastarasis neteko savo kėdės ir šiems metams jį pakeitė Esteban Ocon.

Atrodė, kad Renault šiemet per daug nepersistengė su naujom koncepcijom ir tiesiog patobulino praeitų metų bolidą. Tai reiškia arba tai, kad visą dėmesį komanda sutelks į 2021, arba po sezono susidės porcelianą į dėžutes ir išsiskirstys kas sau.

Planas dėl naujų taisyklių įsigaliojimo griuvo prieš pat AUSTRALIJOS GP pradžią, kai tapo neišvengiamai aišku, kad niekas neaišku. O ilgainiui tai lėmė naujų taisyklių įsigaliojimo nukėlimą į 2022. Renault liko su, iš esmės, tuo pačiu bolidu 3 metams.

Jeigu bolidas veiks gerai – nieko baisaus. Galbūt tikrai 2019 bolidas turėjo potencialo, kurį reikia tik atrankinti atliekant tam tikrus pakeitimus aerodinamikoje. Tačiau jei Renault prašovė su savo kryptimi viską statyti ant naujų taisyklių, laukia prastas sezonas. Du prasti sezonai.

Keista tai, kad komandai taip nesiseka, nes tiek visiškai atnaujinta bazė, tiek pritraukti kompetentingi specialistai į komandą, tame tarpe ir tikriausiai stipriausia lenktynininkų pora po sugrįžimo 2016. Ai, tiesa, lenktynininkai.

Daniel Ricciardo iš pasalų numetė mažą bombelę paskelbdamas, kad kitąmet vairuos jau Mercedes varomus McLaren. Cyril Abiteboul ir taip žilstelėjusi galva turėjo dar labiau pasidengti šarmu. Komanda sukišo astronominius vidurio komandai pinigus į pilotą, kurio geriausias pasiekimas – tolima 4 vieta ITALIJOS GP. Ir dabar tas pilotas komandai įstatė ragus. Gali būti, kad Daniel išėjimas bus ir paskutinis vinis į Renault karstą, o galbūt Daniel žino, kad Renault po 2020 formulėje nebeliks.

Sakykime, kad Renault lieka F1, kas galėtų keisti charizmatišką ir greitą australą geltonojoje komandoje?

  • Renault jaunųjų programos lenktyninkas – Cyril pirma reakcija buvo, kad nereikia mums kitų pilotų, kai turim savo. Problema, kad Renault jaunųjų pilotų programa nėra tokia stipri, kaip konkurentų. Formulascout.com pateikia savo siūlomų kandidatų sąrašą, kuriame Guanyu Zhou, Christian Lundgaard, Jack Aitken, Pascal Werhlein, Sacha Fenestraz ir Pierre Gasly. Sąrašas įdomus, tačiau lyginant su kitais galimais kandidatais iš dabartinių pilotų, kiek silpnokas. Tiesa, Renault norėdama parodyti, kad jų programa veikia ir siekdama pritraukti Kinijos dėmesį, galėtų į lenktynininko kėdę pasodinti savo augintinį Guanyu Zhou, tačiau šalia Esteban Ocon jis atrodytų… silpnai.
  • Sebastian Vettel. Ne. Pirma visų mintis buvo, kad Sebastian netekęs vietos Ferrari kelsis į Renault. Renault jis būtų naudingas, tačiau pats Seb prancūzų ekipoje nieko nepametė.
  • Fernando Alonso. Galbūt. Sklando gandas, kad Fernando jau yra pasirašęs preliminarų susitarimą su Renault ir laukia kokią formą komanda pademontruos šiame sezone. Ekipoje, kuri, panašu, neturi vidinės ramybės ispano savotiškas būdas gali dar labiau destabilizuoti situaciją. Cyril mažiausiai nori „GP2 engine“ tipo komentarų savo ausinėse lenktynių metu. Nekalbant apie tai, kad Ocon karjera pakibtų ant plauko – Esteban gautų ne tik greitą varžovą, tačiau ir alfa patiną, kuris visais būdais stengtųsi parodyti, kad jis vis dar yra geriausias, net ir po poros metų pertraukos.
  • Valtteri Bottas. Daugiau taip, negu ne. Sebastian Vettel pasirodžius rinkoje (o gal ir joje esant jau kuris laikas, tik neviešai) pasirodė pranešimai, kad suomis veda derybas su Renault. Net ir be Vettel, Valtteri turi konkurentų pačioje Mercedes pilotų visatoje – George Russell pirmame sezone parodė, kad jo F2 titulas nėra atsitiktinumas ir jis labai gerai jaučiasi F1 aplinkoje. Valtteri neturėtų laukti Mercedes malonės ir rasti sau kitą vietą. Tačiau Renault Valtteri būtų tik trumpalaikis sprendimas, nepaisant Valtteri kompetencijos ir profesionalumo. Abiems pusėms tai būtų geras trumpalaikis sprendimas, tačiau dėl ilgalaikės perspektyvus turiu abejonių.
  • Romain Grosjean. Galbūt, jei Renault nesusitars nei su Vallteri, nei su Fernando. Greitas, pigus, tačiau itin nestabilus pilotas. Panašu, kad Romain labai reikia palaikymo iš komandos vadovybės ir stabilių sąlygų komandoje. Nė vieno iš šitų dalykų Renault šiuo metu jis nerastų. Ta aplinkybė, kad jis lenktyniauja po Prancūzijos vėliava ir nėra labai brangus, galbūt padėtų Cyril prastumti Renault kaip prancūziškos komandos idėją Renault koncerno vadovybei ir taip komandą išlaikyti iki 2025. Romain, kartu yra ir puikiai bolidą padedantis tobulinti pilotas, kas Renault taip pat nepamaišytų, ypač matant jų nelabai kokią pastarųjų metų formą.
  • Nico Hulkenberg. Daugiau ne, negu taip. Praeitais metais su Nico Renault nepratęsė sutarties, nors Nico nepadarė nieko išskirtinai blogo. Tiesa, ir nieko išskirtinai gero. Be to, Nico mano, kad jis yra vertas pakankamai reikšmingos sumos, ir už sąlyginius centus nėra nusiteikęs važiuoti. Taip, tai būtų puikus būdas priminti apie save, ir antrą kartą grįžti į formulę. Tačiau, visgi, manau, kad Nico savo paskutines lenktynes formulėje jau suvažiavo.
  • Renault traukiasi iš Formulės 1. Natūralu, kad tada komandai jokie pilotai nereikalingi. O tokia galimybė yra. Manau, kad jeigu iki projektuojamo sezono vidurio komanda nepaskelbs apie naują savo pilotą, tikėtina, kad komandos 2021 neišvysime. Juo labiau, kad naujo Konkordo komandos vis dar nėra pasirašiusios, o jo pasirašymo procedūros atidėtos iki dabartinės pademinės situacijos išsprendimo.

Dabar komandai situacija atrodo blyški. Kalbos apie tapimą čempionais, turėtų būti keičiamos kalbomis apie tai, ar Renault iš viso liks sporte po šių metų sezono pabaigos. Kol kas aš matau daugiau minusų, negu pliusų – problemos Renault koncerne, problemos su bolido greičiu, problemos su pilotais, problemos su Cyril vadovavimo stilium. Vienintelė galimybė išlikti formulėje, tai sumažintos biudžeto lubos, kurios galbūt leistų Cyril įtikinti Renault koncerną, kad lenktyniavimo išlaidos sumažėtų iki tiek, kad būtų kvaila nubraukti prieš tai atliktas investicijas. Tačiau sportine prasme Cyril argumentų kišenė yra gniuždančiai tuščia.

race1.lt

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Apie šį tinklalapį

Ši vieta puikiai tinka pristatyti save ir savo tinklalapį, arba įrašyti kas jį sukūrė.

Toliau naudodamiesi tinklapiu sutinkate, kad bus naudojami slapukai (cookies). Daugiau informacijos

Slapukų (coookies) nustatymai šiame tinklalapyje nustatyti „leisti slapukus“ tam, kad būtų pasiektas geriausias įmanomas naršymo potyris. Jeigu tęsite naudojimąsi šiuo tinklalapiu nekeisdami savo slapukų (cookies) nustatymų arba paspausdami „Sutinku“ apačioje, tuomet jūs sutinkate su tokiais nustatymais.

Uždaryti