Site Loader

Pandemija nutraukė Formulės 1 sezoną likus vos kelioms valandoms iki pirmųjų penktadienio treniruočių. Ir vietoj naujienų apie lenktynes pažiro krūva naujienų apie lenktynių nebuvimą.

Praėjus kelioms dienoms paaiškėjo, kad sezonas greitai neprasidės. FIA vasaros pertrauką perkėlė į pavasarį ir iš esmės užsidarė ne tik gamyklos bet ir formulės pasaulio naujienų malūnėlis.

Lenktynių nebuvimą Liberty Media bandė numalšinti virtualiomis lenktynėmis ir klasikinių etapų nemokamomis transliacijomis YouTube. Žiniasklaida, tuo tarpu, naujienų sausros laikotarpiu, kurpė žinutes apie tai kada prasidės sezonas ir ar bus kažkokių judesių pilotų rinkoje.

Žiniasklaidoje tokia naujienų sausra vadinama Silly Season, Lietuvoje – agurkų sezonu, nes rašyti nėra apie ką. Nebent apie agurkus.

Iš pirmo žvilgsnio agurkinė žinutė pasirodė ir Albert Fabrega Twitter paskyroje balandžio 21, kurioje pastarasis paskelbė, kad Sebastian ir Ferrari derasi dėl naujos sutarties, tačiau vidutiniu laikotarpiu, suprask po pratęstos Vettel sutarties, Scuderia dairosi į Daniel Ricciardo ir Carlos Sainz.

Paskelbė ir trumpam viskas nurimo, nors, panašu, kad žinutėje buvo tiesos. Po minėtos žinutės gandų srautas apie Seb ir Ferrari srautas įgavo naują pagreitį ir vis pesimistiškesnį toną, kol gegužės 12 dieną Marenele paskelbė naujieną pavadintą „Scuderia Ferrari Mission Winnow ir Sebastian Vettel nusprendė nepratęsti sutarties“.

Maranello, 2020 gegužės 12 – Scuderia Ferrari Mission Winnow ir Sebastian Vettel bendrai nusprendė nepratęsti esamos sutarties, dėl Sebastian lenktynininko paslaugų komandoje po 2020 Formulės 1 sezono pabaigos.

https://www.ferrari.com/en-EN/formula1/articles/scuderia-ferrari-mission-winnow-and-sebastian-vettel-decide-not-to-extend-their-contract

Žurnalistai netruko šią naujieną pasigriebti ir prasidėjo spekuliacijų pasiutpolkė tema – ką veiks Vettel ir kas jį pakeis komandoje 2021? Šiuo klausimu pasisakius praktiškai visiems už poros dienų atėjo atsakymas į klausimą „kas?“.

Gegužės 14 McLaren paskelbė žinutę pavadintą „„Daniel Ricciardo atstovaus McLaren nuo 2021“. Tačiau antraštė dar ne viskas.

Ricciardo, 30, iš Perth, Australijos, prisijungis prie Britanijos Lando Norris, 20, kuris pradės savo trečią sezoną su McLaren 2021. 

https://www.mclaren.com/racing/team/daniel-ricciardo-drive-mclaren-2021/

Pala, pala, McLaren ne tik sudarė sutartį su Daniel bet ir pratęsė sutartį su Lando. O tai kur dėsis Carlos? Po 5 minučių Ferrari išplatina pranešimą, kuriame sudėlioja taškus ant „„i“ Sainz pavardėje:

Maranello 2020 gegužės 14 – Scuderia Ferrari Mission Winnow su malonumu praneša, kad Carlos Sainz atstovaus komandą 2021 ir 2022 Formulės 1 Pasaulio Čempionato sezonuose.

https://www.ferrari.com/en-EN/formula1/articles/carlos-sainz-scuderia-ferrari-season-2021-2022

Va taip paprastai ir greitai viskas sukrito į vietas. Tiksliau sakant, beveik sukrito, nes Sebastian Vettel po 2020 metų pabaigos liks bedarbiu, o Renault po bitėdžio barsuko šposo sėdi ištikti šoko ir įniršio.

Apie kiekvieną šio muzikinių kėdžių žaidimo dalyvį atskirai.

Sebastian Vettel

Kodėl? Nežinia ar Ferrari nusprendė patraukti kėdę, ar pats Sebastian nusprendė atsistoti. Panašu, kad kol kėdė buvo traukiama Vettel spėjo atsistoti. Nė viena šalis, panašu, nebuvo patenkinta bendradarbiavimu. 5 metai be titulo. Tiesa, čia kaltė abipusė. Ferrari politinės perturbacijos ir ramios atmosferos komandoje nebuvimas nesukuria čempionų. Bent jau ne tada, kai vokišku tikslumu veikia Mercedes. Klydo ir Sebastian, panašu, kad 2018 metų VOKIETIJOS GP buvo lemiamas lūžis visoje šitoje epopėjoje, po kurios pasipyle Sebastian klaidos, o viskas sugriuvo, kai Vettel noras išlaikyti Kimi komandoje baigėsi Charles Leclerc atėjimu.

Kas toliau? Matau tris variantus (na, keturis, bet tas ketvirtas yra toks fantastinis, kad apie jį niekas net nekalba), bet šiame sporte jei ir gali ko tikėtis, tai nebent netikėto:

1) Sebastian keičia Lewis Hamilton Mercedes komandoje. Lewis apetitas atlyginimui auga. Ir visiškai pagrįstai. Klausimas ar Mercedes komanda gali jį patenkinti. Jei tikėti gandais, komanda turi susirasti pinigų pati, o ne tikėtis Daimler paramos. Iš čia ir Ineos atėjimas, kuri, vėlgi, pasak gandų, pritraukta tam, kad galėtų padengti LH algą. Be to, ir pats LH kartais vis pamurma, kad norėtų užsiimti ir kitais dalykais nei tik lenktynėmis, o įtemptas tvarkaraštis jį sekina. Kalbos kalbomis bet LH, manau, visų pirma nori tapti geriausiu iš geriausių lenktynininku, susirinkti visus įmanomus rekordus ir tik tada išeiti. Kol kas vienintelė vieta, kur tai jis gali padaryti yra Mercedes. Tikėtina, kad Sebastian korta gali būti naudojama tik kaip derybinis instrumentas numušti LH kainą, nes LH dabar nebeturi kur eiti, nes Ferrari vietos užimtos, o Red Bull pilotus parenka daktaras Marko, kuris šventai tiki, kad lenktynininkus Red Bull gali išsiugdyti pati. Tad šis variantas nors ir galimas, bet mažai tikėtinas, Mercedes turėtų rasti bendrą kalbą su LH, kalbama, kad komanda netgi leis LH turėti asmeninių rėmėjų, kurie padengs dalį jo atlyginimo. Ar tai tiesa – pamatysim iki pirmų 2021 lenktynių.

2) Sebastian keičia Valtteri Bottas Mercedes komandoje. Tikėtina, kad SV CV Daimler būstinėje jau dūla kurį laiką, ir būtent Daimler būstinėje, o ne Toto stalčiuje. Marketingo prasme, tai būtų bomba 10x (o, tikėtina, kad ir visi 11x 2021 sezone) pasaulio čempionai vienoje komandoje. Pasak šviežiausių gandų – Daimler spaudžia kitą komandos akcininką ir komandos vadovą Toto Wolff priimti būtent tokį sprendimą. Tiesa, čia, manau, viskas priklauso nuo daugelio interesų suderinimo. LH, tikėtina, nenori, kad VB trauktųsi, nes nors ir kartais sužiba, tačiau realios grėsmės LH nekelia, juo labiau, kad ir komanda akivaizdžiai palaiko LH lemiamais momentais. Toto, tikėtina, kad situacija su VB irgi tenkina, nes pilotas pastoviai maitinamas pažadais, kad jeigu pavarys, tai galės kovoti dėl čempiono titulo ir nekelia nereikalingų bangų. Daimler, gi, visai nieko prieš būtų turėti daugkartinį pasaulio čempioną vokietį komandoje. Problema, kas už jį mokės, ir, tikėtina, kad to nelabai nori Toto. Ar gali būti, kad Mercedes išpirktų Toto dalį komandoje ir pasodintų SV? Taip, gali, tačiau tai tuo pačiu reikštų ir komandos neišvengiamą kritimą žemyn. Tiesa, jeigu Daimler moka Sebastian atlyginimą IR prideda Lewis kiek jis reikalauja, galbūt toks scenarijus ir būtų įmanomas. VB, deja, nuomonės šioje vietoje niekas neklaus.

3) Sebastian išeina į pensiją. Jei negaus vietos Mercedes komandoje, Vettel nelabai ką turi veikti formulėje (išskyrus 4-ą fantastinę opciją). Juo labiau, kad ir pats yra užsiminęs, kad pandeminės pertraukos metu galvojo apie tai, kas svarbiausia gyvenime. Be to, Seb yra jaunas tėvas, auginantis tris vaikus, savo asmeninį gyvenimą laikantis po keliais užraktais ir, panašu, pavargęs nuo Ferrari politikos. Be to, yra minėjęs, kad visai nieko prieš baigęs formulės karjerą ramiai krapštytis namie, priaugti svorio ir stebėti kaip auga jo vaikai. Jeigu nesusitars su Mercedes, tikėtina, kad Vettel pakabins lenktyninį kombinezoną ir išnyks iš viešo gyvenimo apskritai. Bent jau kuriam laikui.

4) Sebastian keičia Antonio Giovinazzi Sauber ekipoje. Visiška fantastika. Tačiau priežastis tam būtų labai paprasta – jeigu komandoje lieka Kimi – du chebriukai tiesiog pasismagintų vieną sezoną kartu. Manau, kad šioje vietoje, net pinigai nebūtų svarbu. Abu gyvena Šveicarijoje, abu turi šeimas ir mažus vaikus, abiems norisi kuo mažiau laiko praleisti gamyklose, trasose ir korporatyviniuose renginiuose. Kimi, panašu, nelabai turi ką veikti be F1, o SV, tai būtų tiesiog galimybė prieš išeinant į pensiją pasilinksminti. Ir būtent Sauber, nes, panašu, kad Alfa Romeo trauksis kaip titulinis rėmėjas po šio sezono. O tokiai komandai savo komandoje turėti du pasaulio čempionus būtų puikus būdas pritraukti rėmėjų dėmesį. Tai, be abejo, tik mano fantastinis spėjimas, tikėtina, kad apie tai net negalvoja nei viena pusė. Bet būtų gražu.

Tiesa, buvo išlindęs gandas, kad vokietis savo paskutines lenktynes už Ferrari bolido vairo jau suvažiavo praeitais metais ir jį pakeis Antonio Giovinazzi jau šiemet. Iki galimo sezono starto daug laiko, tad dar visko gali nutikti. Jeigu Maranello santykiai su Vettel pasieks tokią situaciją, kad negalės žiūrėti vienas kitam į akis.

Kiti variantai, nei išvardinti, man mažai tikėtini. Renault Vettel nieko nepametė, pinigų jam užtenka, o kankintis komandoje, kuri absoliučiai praradusi savo fokusą nėra prasmės. Dauguma komandų jį priimtų, bet kam jam eiti į komandą, kuri geriausiu atveju kovoja dėl taškų

Šie metai Ferrari ekipoje bus įdomūs. Sebastian nebus labai įdomūs komandos nurodymai, o Charles turės įrodyti, kad gali laimėti ir prieš nekomandiškai lenktyniaujantį komandos draugą. Ferrari su tokia situacija apie čempionų titulus gali pamiršti. Nebent bolidas bus toks geras, kad užtikrintai dominuos. Bet nebus.

Daniel Ricciardo

Kodėl? Daniel veidas ištįso dar prieš praeitų metų sezono startą. Nors stengėsi visais būdais neparodyti, kad įlipo į ten, kur nesinorėjo įlipti, tačiau riebus kontraktas niekaip negalėjo paslėpti nusivylimo Renault forma. Matyt, kad kalbėta buvo gražiai, o realybė tokia, kad Ricciardo atsidūrė komandoje, kuri pralaimi greičiu savo klientei ir podiumus mato nebent archyvinėje medžiagoje. Akivaizdu, kad australas netiki Renault. Ir galbūt, žino, kad Renault ilgai formulėje netemps.

Kas toliau? Šiemet – Annus Horibilis su Renault. Cyril Abiteboul nebuvo sužavėtas savo brangaus numylėtinio sprendimu. Ir čia švelniai tariant.

Mūsų sporte, ir ypatingai dabartinėje nepaprastoje situacijoje, abipusis pasitikėjimas, vienybė ir įsipareigojimas yra, labiau nei bet kada, esminės vertybės gamyklinei komandai. Aš esu užtikrintas, kad 2020 sezonas leis mums pasiekti dar daugiau kartu. Mūsų Renault DP World F1 komandos ambicijos ir strategija lieka nepakitę.

https://www.renaultsport.com/renault-dp-world-f1-team-and-daniel-ricciardo-will-not-continue-collaboration.html?r=331

Nei ačiū, nei viso gero. Cyril buvo paliktas ant ledo, kaip ir prieš tai buvo palikta Red Bull komanda. Jo pagiežą galima suprasti bet nebūtinai pateisinti. Daniel, panašu, linkęs veikti tyliai už nugaros taip, kad niekas nesuostų. Ir jei tikėti Zak, kontaktą su McLaren Ricciardo palaikė net ir tada, kai 2018 nusprendė vietoj McLaren pasirinkti Renault. Šiemet, gi, Renault jis važiuos sukandęs dantis. Viešai gal ir nežemins komandos, tačiau komanda, tikėtina, jam nepadės. Tai kvaila, nes Renault žūt būt reikia rodyti progresą, kad likti formulėje. Tačiau Cyril komandoje yra ne tik dėl savo talento, bet ir dėl asmeninių ryšių. Galbūt tai padės Renault išlikti formulėje, bet kai viskas yra blogai.

McLaren už trasos ribų, gal ir bus „„chi-chi, cha-cha“ su Lando, bet tik ne trasoje. Lando yra greitas vaikis, tikra pergalių mašina, prieš patenkant į F1. Jei šiemet pasimokys iš savo praeitų metų klaidų, net ir Carlos gali reikėti kaip reikiant paprakaituoti. O trečiais metais, jau gali būti kieta riešutas net ir iš Renault pragaro išlindusiam Daniel. Tai tikrai gali būti labai įdomi pora, ypač jei McLaren toliau tobulės ir Mercedes variklis pateisins į jį dedamus lūkesčius, o komanda sugebės pritaikyti bolidą kurtą Renault varikliui naujai jėgainei.

Bet kuriuo atveju, Daniel toliau išliks vienu geriausiu peletone apmokamų pilotų. Tad jei ne podiumai, tai bent apvalūs skaičia banko sąskaitoje galės kažkiek džiuginti plačios šypsenos ir aštrių dantų australą.

Carlos Sainz

Kodėl? Kai kviečia Ferrari, tu mažų mažiausiai apsirengi savo geriausią kostiumą ir ateini į susitikimą. Carlos Ferrari jau bus ketvirta komanda, kurioje jis lenktyniaus. Pakankamai ilgas sąrašas vos 25 pilotui. Tai yra žingsnis, kuris gali sukurti karjerą arba ją sugriauti. McLaren Carlos buvo gerai bet šansas vairuoti raudoną bolidą pasitaiko retai. Juo labiau, kad ir sutartis dviems metams.

Kas toliau? Aš matau tris galimybes Carlos:

1) Nr. 1 pilotas. Sunku, labai sunku tik atėjus į naują komandą išsikovoti pirmo lenktynininko kėdą, ypač, kai kitame bolide sėdi absoliutų komandos pasitikėjimą turintis pilotas. Be abejo, dar liko visi metai, ir galbūt Ferrari meilė Charles išblės. Tačiau kol kas situacija tokia, kad Carlos turi ateiti ir užtikrintai parodyti kas yra kas. Misija beveik neįmanoma, juo labiau, kad nemanau, jog Carlos turi tą žvaigždės energiją, kurią turi šio sporto geriausi. Bet galbūt aš klįstu. Juo labiau, kad Leclerc turi visas reikiamas savybes komandos lyderiui, išskyrus pastovumą. Tačiau trečiam savo sezone Ferrari, iš projektuojamų septynių, Leclerc jau turėtų būti arti savo galimybių ribos. Velniškas iššūkis, netikiu, kad pavyks, bet jei pavyks – Carlos gali tapti visų laikų geriausiu.

2) Nr. 1,5 pilotas. Tai yra būtent tai ko iš jo tikisi Ferrari. Toks Valtteri Bottas atitikmuo – greitas, pastovus ir visada spaudžiantis komandos lyderį, kartais net laimintis, tačiau realiai padedantis komandai iškovoti taškus konstruktorių įskaitai ir atiminėti taškus iš konkurentų. Perspektyva – daug podiumų, gal ir 1-os vietos trofėjus, bet jokių galimybių laimėti čempiono titulą normaliomis sąlygomis. Būtent taip, deja, aš ir matau Carlos. Graži trofėjų lentyna, graži suma banke,

3) Nr. 2 pilotas. Čia būtų tragedija ir karjeros pabaiga kaip topinio piloto. Komanda tiesiai šviesiai pasako, kad berneli žinok savo vietą, jei šakosies – padarysim, kad nesišakotum. Tavo darbas – dengti Leclerc. Manau, kad Ferrari to nedarys. Bent ne iš karto. Carlos yra greitas, tačiau jis greitas tada, kai tiki, kad gali laimėti. Nurodžius Nr. 2 rolę būta klaida iš Ferrari pusės, nes ne tik Carlos praras motyvaciją, bet ir Ferrari praras taškus. Lose-lose situacija abiem atvejais.

McLaren šiemet netrukdys Carlos. Taip, nesužinos jis McLaren paslapčių, taip Lando bus arčiau, bet McLaren supranta, kad jiems toliau reikia kilti, o Carlos yra kaip tik tas pilotas, kuris yra laiku ir vietoje šiai užduočiai atlikti.

race1.lt

Apie šį tinklalapį

Ši vieta puikiai tinka pristatyti save ir savo tinklalapį, arba įrašyti kas jį sukūrė.

Toliau naudodamiesi tinklapiu sutinkate, kad bus naudojami slapukai (cookies). Daugiau informacijos

Slapukų (coookies) nustatymai šiame tinklalapyje nustatyti „leisti slapukus“ tam, kad būtų pasiektas geriausias įmanomas naršymo potyris. Jeigu tęsite naudojimąsi šiuo tinklalapiu nekeisdami savo slapukų (cookies) nustatymų arba paspausdami „Sutinku“ apačioje, tuomet jūs sutinkate su tokiais nustatymais.

Uždaryti